» دسته‌بندی نشده » نشست مجازی وزیر خارجه اوکراین با شورای همکاری خلیج فارس همزمان با سفر لاوروف

نشست مجازی وزیر خارجه اوکراین با شورای همکاری خلیج فارس همزمان با سفر لاوروف

خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


یک دیپلمات غربی در ریاض اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) دیدار مجازی میان وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس و همتایان روسی و اوکراینی آنها انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این منبع در گفتگویی ویژه‌ای که به شرط عدم افشای نامش با خبرگزاری آلمان داشت، اظهار کرد: دیدار وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی‌شان از طریق ویدئوکنفرانس و همزمان با حضور سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در عربستان انجام می‌شود.

منبع یاد شده اعلام کرد: راه‌های توقف جنگ روسیه-اوکراین و موضوع صادرات حبوبات اوکراین برای مقابله با بحران جهانی و رو به وخامت امنیت غذایی که نتیجه این جنگ است، در راس موضوعات مورد بحث دو طرف قرار خواهد داشت.

قرار است لاوروف امروز در ساختمان شورای همکاری خلیج فارس در ریاض با وزرای خارجه شش کشور عضو شورا دیدار کند.

منبع یاد شده در ادامه این گفتگو تاکید کرد: دیدار وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس با همتای اوکراینی‌شان بلافاصله پس از اتمام نشست‌شان با لاوروف برگزار خواهد شد.

این منبع پیش‌بینی کرد که وزیر خارجه اوکراین در دیدار امروز خود بر رویکرد کشورش که تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه را کافی نمی‌داند و اینکه این جنگ موجب تغییرات اساسی در روابط بین‌الملل شده، تاکید کند و همتایان او در شورای همکاری خلیج فارس نیز بر حمایت خود از هر اقدامی در راستای کاهش شدت تنش‌ها، حمایت از غیرنظامیان و تلاش جدی برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی مذاکره شده و تمامی اقدامات بین‌المللی برای حل سیاسی این بحران تاکید کنند.

روسیه ۲۴ فوریه گذشته عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد که در پی آن آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه اعمال کردند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×