» دسته‌بندی نشده » برگزاری همایش ایران‌شناسان در روسیه

برگزاری همایش ایران‌شناسان در روسیه

خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ششمین همایش ایران‌شناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی اوراسیا ۱۳ خردادماه از سوی سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در محل این سفارت برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سعدی، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در روسیه و دبیر این همایش در این‌باره، گفت: در ششمین همایش ایران‌شناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی اوراسیا، ۲۶ نفر از استادان دانشگاه و کارشناسان از شهرهای مختلف فدراسیون روسیه مانند مسکو، یکاترینبورگ، نیژنی نووگراد، پترزبورگ، ماخاچ قلعه، قازان، ولادی قفقاز و همچنین کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان حضور می‌یابند.

او اظهار کرد: شرکت‌کنندگان این همایش در سه پنل تخصصی درباره موضوعات و مسائل ایران‌شناسی و زبان فارسی در حوزه اوراسیا سخنرانی می‌کنند.

احمدوند افزود: مراسم افتتاحیه این همایش با حضور و سخنرانی غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس بنیاد سعدی، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، ایرینا کرایوا، رئیس دانشگاه دولتی زبان‌شناسی مسکو و الان آگایف، رئیس دانشگاه دولتی اوستیای شمالی برگزار می‌شود.

رایزن فرهنگی ایران در روسیه گفت: پنل سوم این همایش با تأکید بر ایران‌شناسان جوان به سخنرانی هشت استاد جوان از دانشگاه‌های مختلف روسیه اختصاص یافته‌است.

او همچنین بیان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب‌های منتشرشده به زبان روسی در حوزه ایران‌شناسی توسط رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و بنیاد مطالعات اسلامی ابن‌سینا از دیگر بخش‌های این همایش یک‌روزه است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×