» آخرین اخبار » گیلان » ضرورت افزایش بهره گیری از توانمندی مهارت آموزی جهاد دانشگاهی گیلان

ضرورت افزایش بهره گیری از توانمندی مهارت آموزی جهاد دانشگاهی گیلان

خرداد ۱۱, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است بهره گیری از توانمندی جهاد دانشگاهی برای ارتقای مهارت جوانان در حوزه کسب و کار و بازار سرمایه افزایش یابد.    

خلیل بهروزی فر امروز در مراسم جشن ثبت نام هزارمین فراگیر مرکز آموزش تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی فومن اظهار کرد: از حضور رییس جهاد دانشگاهی گیلان در شهرستان فومن بسیار خرسندیم  و می دانیم که روحیه انقلابی دارد و خوشحالیم که این مسئولیت خطیر را در سازمان جهاد دانشگاهی گیلان پذیرفت.

وی افزود: پیگیری و کارهای های خوبی از سوی سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در فومن در حال انجام است و این تلاش مایه مباهات شهرستان است.

بهروزی فر ادامه داد: در این مراسم شاهد حضور پیشکسوتان جبهه و جنگ هستم و پر واضح است که این چنین گردهمایی هماهنگی و همدلی را مضاعف می کند.

نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نیازمند مهارت های حرفه ای در زمینه اشتغال و کسب و کار هستیم، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت و توانمندیهای جهاد دانشگاهی به عنوان مرکزی پژوهشگر در نظام اسلامی می توان قدم‌های مثبت تری در جهت تحقق اهداف در ایجاد کسب و کار و اشتغالزایی نظام برداشت.

وی با اشاره به اینکه رویکرد جهاد دانشگاهی مهارت آموزی و پژوهشگری است، افزود: در حوزه کسب و کار و اشتغالزایی، مهارت آموزی از الزامات و ضروریات محسوب می شود.

بهروزی فر تصریح کرد: فارغ التحصیلانی که در دانشگاه ها فقط در مسیر تئوری حرکت کردند حتما باید به مهارت مجهز شوند تا بتوانند وارد بازار کار و سرمایه شوند.

وی افزود: نرخ بیکاری همچنان بالاست و جوانانی هستند که نتوانستند وارد کسب و کار شوند. اگر تخصص و مهارت لازم را داشتند این همه آمار بیکاری بالا نبود.

نماینده مردم شهرستان فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمار بیکاری که اعلام می شود از آنچه که در جامعه دیده می شود بیشتر است. فومن با وجود ظرفیتها بی نظیری که دارد باید بسترهای بیشتری برای  اشتغال در آن فراهم شود.

وی گفت: آمار خوبی در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی فومن در جهت مهارت آموزی امروز اعلام شد و حتی به شهرستانهای مجاور هم خدمات رسانی و مهارت آموزی انجام شده است. آمادگی داریم این مرکز را همراهی کنیم تا موفقیت های درخشان تری را کسب کند.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×