» آخرین اخبار » گیلان » افزایش مصرف گیاهان دارویی در گیلان
افزایش مصرف گیاهان دارویی در گیلان

افزایش مصرف گیاهان دارویی در گیلان

خرداد ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تولید و مصرف گیاهان دارویی در استان افزایش یافته است.

منوچهر پارسافر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شاهد افزایش تولید گیاهان دارویی در استان هستیم، اظهار کرد: بازار خوب این محصولات موجب شده است که افراد بیشتری هر روز متقاضی فعالیت در این زمینه باشند.

وی افزود: سالانه ۱۲۰۰ تن گیاهان دارویی خشک در استان تولید می شود و علاوه بر بازارهای استان در بازارهای دیگر استان‌های کشور به فروش می‌رسد.

پارسافر خاطرنشان کرد: قیمت خوب فروش این محصول موجب شده است که هر روز بازارهای متقاضی نیز برای خرید و فروش گیاهان دارویی گسترش یابد.

وی تصریح کرد: گل‌گاوزبان از اصلی‌ترین گیاهان دارویی گیلان محسوب می‌شود و استان ما رتبه اول تولید گل گاوزبان را در کشور دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به دلیل تنوع گیاهان در استان گیلان انواع گیاهان دارویی تولید می‌شود و مردم نیز استقبال بیشتری نسبت به نوشیدن دمنوش‌ها پیدا کرده اند.

وی افزود:  اغلب گیلان دارویی به صورت خودرو در فضای باز می‌رویند و برداشت آنها توسط بهره‌برداران که اغلب کشاورز هم هستند، انجام می‌شود.

پارسافر ادامه داد: بنا داریم توسعه کشت گیاه استویا را در استان نیز داشته باشیم. استویا گیاهی شیرین تر از قند است و اخیرا حتی در تهیه گز و شیرینی های سنتی از ان استفاده می‌شود.

پارسافر ادامه داد: توسعه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار در دستور کار است و به خصوص توسعه کشت گل محمدی نیز انجام شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال برای توسعه گل محمدی که از گیاهان دارویی بازار گیلان است ۲۵ هزار اصله نهال گل محمدی توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، رودبار، شفت، فومن، ماسال و تالش از مناطقی هستند که توسعه گل محمدی در آنها در حال انجام است.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×