» دسته‌بندی نشده » حمایت نظربایف از حذف امتیازاتش در قانون اساسی قزاقستان

حمایت نظربایف از حذف امتیازاتش در قانون اساسی قزاقستان

خرداد ۹, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس‌جمهوری سابق قزاقستان گفته است که وی در رفراندوم آتی از پیشنهاد حذف امتیازات و استثنائاتی درخصوص وضعیت عمومی وی که در قانون اساسی این کشور در نظر گرفته شده، حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری سابق قزاقستان در مصاحبه با یک تحلیلگر سیاسی اظهار کرد: «من در تاریخ ۵ ژوئن، از حق خود استفاده و در رای‌گیری این رفراندوم شرکت خواهم کرد. در تمام این سال‌ها من از هر طریقی که امکان‌پذیر بود از اقدامات قاسم جومارت توکایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان حمایت کرده‌ام تا به توسعه بیشتر کشورمان کمک کنم. من اطمینان خاطر می‌دهم که این بار هم حمایت خواهم کرد.»

وی خاطرنشان کرد که حفظ برخی از اختیارات برای او پس از کناره‌گیری از ریاست‌جمهوری جهت “برقراری سیاستی آرام و کاهش تناقض‌های احتمالی” در جامعه “ضروری و مهم” است.

ارلان کارین، وزیر امور خارجه قزاقستان چندی پیش گفت: نقش تاریخی نظربایف به خوبی شناخته شده است و نیازی به استثنائات جداگانه‌ای در قانون اساسی ندارد. اما اعضای کارگروه قانون اساسی از حذف استثنائاتی درخصوص وضعیت عمومی نورسلطان نظربایف که در قانون اساسی در نظر گرفته شده، خبر داده‌اند.

نورسلطان نظربایف در ادامه این مصاحبه عنوان داشت: «سالهاست ما قزاقستان قانونمندی را ساخته‌ایم. این اصول اولیه نشان می‌دهد که قانون برای همه یکسان است. اگر یکی از بستگانم از نام من برای نقض قانون استقاده کند، آن فرد باید پاسخگو باشد.» 

اوایل ماه مارس گفته شد که خواهر زاده نظربایف که پست‌های مختلفی در کمیته امنیت قزاقستان داشته به همراه همسر سابق او که به دلیل سوءاستفاده از قدرت و اختلاس متهم شناخته شد، دستگیر شدند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×