» آخرین اخبار » گیلان » الزام تاسیسات گردشگری و اقامتی گیلان به انجام تفکیک‌ زباله از مبدا
الزام تاسیسات گردشگری و اقامتی گیلان به انجام تفکیک‌ زباله از مبدا

الزام تاسیسات گردشگری و اقامتی گیلان به انجام تفکیک‌ زباله از مبدا

خرداد ۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از الزام واحدهای گردشگری و اقامتی استان برای انجام تفکیک زباله از مبدا خبر داد.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در حوزه حفاظت‌ از محیط زیست و ساماندهی زباله‌ها، تمامی واحدهای اقامتی و گردشگری استان ملزم به تفکیک زباله از مبدا شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در این راستا و به منظور حفاظت از حقوق عامه و صیانت از محیط‌زیست استان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان پس از برگزاری جلسات با مجامع و تشکل‌های گردشگری، مکاتبات لازم در این خصوص با واحدهای گردشگری در خصوص لزوم تفکیک زباله از مبدأ انجام شده است.

جهانی افزود: استان گیلان در حوزه تاسیسات گردشگری از ۴۰۰ واحد هتل، هتل‌آپارتمان، مجتمع گردشگری و مهمان‌پذیر، ۳۰۰ واحد رستوران و سفره‌خانه سنتی و ۲۵۰۰ واحد خانه‌مسافر برخوردار بوده و ابلاغ دستورالعمل‌های الزام این واحدها به تفکیک زباله از مبدأ می‌تواند نقش قابل توجهی برای حفاظت از محیط زیست استان ایفا کند.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و این اداره‌کل در نظر دارد پایش مستمری در خصوص نحوه رعایت واحدهای اقامتی و گردشگری استان در خصوص این دستورالعمل ابلاغی به انجام برساند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×