» دسته‌بندی نشده » فعالیت ۲۰ هزار نفر در محلات تهران به عنوان گروه کنش‌گر در حوزه دخانیات

فعالیت ۲۰ هزار نفر در محلات تهران به عنوان گروه کنش‌گر در حوزه دخانیات

خرداد ۸, ۱۴۰۱ 0۰


مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: حدود ۲۰ هزار نفر در محلات تهران به عنوان گروه کنش‌گر در حوزه دخانیات فعال هستند. درشهر تهران برنامه‌های متنوعی برای پیشگیری از مصرف دخانیات داریم. کودکان ما در زمینه مقابله با دخانیات بی دفاع هستند.

به گزارش ایسنا، حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مبارزه با دخانیات، گفت: مسائل محیطی در گرایش به پدیده شوم دخانیات مهم هستند و ما باید دسترسی مردم به خدمات سلامت محور را تسهیل کنیم و دسترسی آنها به رفتار پرخطر را دور کنیم. مصرف سیگار امری عارضی در انسان است و اینکه چگونه در انسان عارض می‌شود، امر مهمی است.

وی افزود: تمام خوراکی‌های مصرفی انسان، آشامیدنی و خوردنی نیست و آنچه ما درک می‌کنیم هم جزو منش انسان خواهد شد، ما باید به آموزش‌هایی که به نوجوانان می‌دهیم توجه کنیم. مهم است که جلوی کودکان سیگار نکشیم و شکل و ماهیت توهمی سیگار کشیدن جلوی کودکان محدود شود.

صاحب تاکید کرد: ۳۵۳ محله به عنوان خانه سلامت در شهر تهران داریم و همه خانه‌های سلامت در موضوع مبارزه با دخانیات فعال هستند و مهمترین کار کانون مردمی است که مردم توانمند شوند و از خودشان مراقبت کنند. حدود ۲۰ هزار نفر در محلات به عنوان گروه کنش‌گر در حوزه دخانیات فعال هستند. درشهر تهران برنامه‌های متنوعی برای پیشگیری از مصرف دخانیات داریم. کودکان ما در زمینه مقابله با دخانیات بی دفاع هستند.

او در خاتمه تاکید کرد: در مساجد برنامه سه شنبه سلامت برگزار می‌شود و کافه بدون دخانیات افتتاح می‌شود. در عین حال جشنواره متعدد “نه” به دخانیات هم داریم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×