» دسته‌بندی نشده » اعتراض نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به تصمیم دادگاه فدرال درباره پرونده نفت

اعتراض نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به تصمیم دادگاه فدرال درباره پرونده نفت

خرداد ۴, ۱۴۰۱ 1۰


نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که تصمیم دادگاه فدرال درباره تحویل پرونده نفت و گاز به بغداد نقض حقوق این اقلیم در قانون اساسی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه رووداو، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در همایش اقتصادی داووس گفت: تصمیم دادگاه فدرال درباره تحویل پرونده نفت و گاز در این اقلیم به بغداد نقض حقوق ما در قانون اساسی است برای همین ریاست اقلیم و نخست وزیری و ریاست پارلمان و قوه قضائیه با آن مخالفت کردند.

وی گفت: عراق در تصمیم‌گیری تحت تأثیر زیاد طرف‌های خارجی و کشورهای دیگر است. هم پیمانان عراق نباید این کشور را تنها رها کنند چراکه طرف‌های دیگر جایشان را خواهند گرفت برای هم پیمانان عراق بسیار مهم است که عراقی‌ها خودشان درباره سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

بارزانی درباره دادگاه فدرال عراق گفت: این دادگاه طبق ساختار قانون اساسی تشکیل نشد و برای صدور تصمیمات سیاسی به کار گرفته شد. ما معتقدیم که قانون اساسی فوق تمام تصمیمات دادگاه است و برای همین به قانون اساسی پایبند هستیم و به آن احترام می‌گذاریم و به وظایف خودمان در چارچوب آن عمل می‌کنیم اما در عین حال خواهان حقوقمان هستیم که به موجب قانون اساسی به ما داده شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×