» دسته‌بندی نشده » همزمان با دهه فجر همایش گفتگوی بین‌نسل ها در لنگرود برگزار می شود

همزمان با دهه فجر همایش گفتگوی بین‌نسل ها در لنگرود برگزار می شود

دی ۶, ۱۳۹۷ 4۰

رنجبر از برگزاری همایش گفتگوی بین نسل ها در دهه فجر امسال در لنگرود خبر داد و گفت: این موضوع و همایش برای نخستین بار در شهرستان مطرح شده و کار بزرگی است و باید صاحب نظران و متخصصان دیدگاه های جدیدی را در این خصوص آموزش دهند.
به گزارش گیل سو، محمد رنجبر در جلسه هماهنگی اجرای همایش گفتگوی بین نسل ها که امروز(۶دی) در دفتر فرماندار برگزار شد، گفت: فرهنگ به عنوان اصلی ترین عامل توسعه هر جامعه ای است و تقویت آن به طبع تعالی و پیشرفت جامعه را به دنبال دارد.

سرپرست فرمانداری لنگرود با اشاره به اینکه همایش گفتگوی بین نسل ها در دهه فجر امسال برگزار می شود، افزود:این موضوع و همایش برای نخستین بار در شهرستان لنگرود مطرح شده و کار بزرگی است و بایدصاحب نظران و متخصصان دیدگاه های جدیدی را در این خصوص آموزش دهند.

وی ادامه داد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که برپایه همین ارزش ها شکل گرفته و انقلاب چهل ساله ای که با خون هزاران شهید به ثمر رسیده است، این را می طلبد که سایر جوانب آن نیز به خوبی رشد کند و باید الگوها به درستی معرفی شوند.

رنجبر با بیان اینکه شهید حججی ها و حسین پورها از همین نسل جوان جامعه ما هستند که الگوها را به خوبی یاد گرفتند، اذعان کرد: ما ازبهترین جوانان برخورداریم و باید دستگاه های فرهنگی انتقال مفاهیم را درست منتقل کنند.

سرپرست فرمانداری لنگرود ضمن تاکید بر اینکه بحث گفتگوی بین نسل ها بحث جدیدی است و مسیرهای رفتاری جوانان باید با نگاه و ابزار های جدید اما با حفظ همان مسیری که رفتارها با ارزش ها مطابقت داشته باشد، خاطرنشان کرد: در فضای رشد رسانه ای که انتقال مفاهیم و اطلاعات از طریق رسانه ها انجام می شود باید رسانه ها مخاطبان خود را با ارائه برنامه هایی که متناسب با فرهنگ جدید تولید می شود، جذب کنند.

جمشید لاهوتی هم در این جلسه با بیان اینکه موضوع گفتگوی بین نسل ها در همه ایام جای کار دارد و باید چنین همایشی در طول سال تداوم داشته باشد، گفت: معلمان بیشتر از هر گروهی فاصله بین نسل ها را احساس می کنند.

مدیر آموزش و پرورش لنگرود با اشاره به اینکه سرعت تغییرات زیاد است و متناسب با این تغییرات، چالش های این چنینی نیز ایجاد می شود، تصریح کرد: گفتگوی بین‌نسل ها امری مهم است و تحقق این موضوع در انتقال فرهنگ ایرانی_ اسلامی و نهادینه کردن آن در نسل جدید کمک می کند.

لاهوتی ادامه داد: در سند تحول بنیادین خیلی از مسائل مورد توجه قرار گرفته است و خانواده ها در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثرند.

سهراب مقدسی نیز در این جلسه به شکاف بین نسل ها اشاره کرد و گفت: رشد زیاد تکنولوژی موجب ایجاد شکاف بین نسل ها شده است و سرعت انتقال تکنولوژی موجب شده که نسل ها نتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود با بیان اینکه بلید از ابزارهایی برای پر کردن خلا ناشی از شکاف بین نسل ها استفاده کرد، افزود: رسانه یکی از این ابزارهاست که می تواند این خلا را به شدت پر کند.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی نیازمند زمان است و همه باید به فرهنگ سازی کمک کنند، تصریح کرد: عدم استفاده ابزاری از جوانان ، باز کردن فضای تقد، جوانگرایی و اشتغال از جمله مباحثی مهم در پر کردن شکاف بین نسل هاست.

گفتنی است، در این جلسه برای اولین بار اصحاب رسانه پیرامون موضوع گفتگوی بین نسل ها نقطه نظرات خود را مطرح کردند که جا دارد از همین رسانه از سرپرست فرمانداری لنگرود بابت ارج نهادن به اصحاب رسانه قدردانی کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×