» دسته‌بندی نشده » رژیم صهیونیستی:‌ قصدی برای تغییر وضعیت فعلی مسجدالاقصی نداریم

رژیم صهیونیستی:‌ قصدی برای تغییر وضعیت فعلی مسجدالاقصی نداریم

خرداد ۲, ۱۴۰۱ 1۰


دولت اسرائیل امروز(دوشنبه) در بیانیه‌ای مدعی شد که هیچگونه قصد و نیتی جهت تغییر شرایط و اوضاع مذهبی و تاریخی در مسجدالاقصی ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، این بیانیه یک روز پس از تصمیم دادگاه عالی قدس مبنی بر لغو دستور پلیس اسرائیل جهت اخراج ۴ یهودی افراطی از کوه معبد پس از اقامه مراسم تلمودی در مسجدالاقصی اعلام شد.

طی این حکم دادگاه اجازه اجرای آزادنه و با صدای بلند مناسک یهودیان در مسجد الاقصی را داد.

منابع خبری عبری زبان اسرائیلی به نقل از بیانیه دولت رژیم صهیونیستی مدعی شدند که تصمیم دادگاه تنها به اقدامات این افراد می‌پردازد و برگزاری مراسم‌ها در محوطه مسجد الاقصی را مدنظر ندارد.

 به دنبال این صدور این حکم تشکیلات خودگردان فلسطین، اردن و حماس این تصمیم را محکوم و اعلام کردند که این حکم بازی با آتش است.

وزارت خارجه فلسطین تصمیم دادگاه اسرائیل را محکوم کرد و آن را کودتای رسمی اسرائیل علیه وضعیت موجود و اعلان صریح جنگ مذهبی که تهدیدی برای امنیت منطقه است، توصیف کرد.

جنبش حماس نیز به نوبه خود یکشنبه تأکید کرد که تصمیم دادگاه اسرائیل مبنی بر اجازه دادن به یهودیان صهیونیست برای انجام مناسک خود در صحن‌های مسجد الاقصی، بازی آتش است.

براساس بیانیه صادره از این جنبش،‌ این اقدامات به معنای عبور از خطوط قرمز فلسطینیان تلقی می‌شود و این جنبش فلسطینی هشدار داد که عواقب و پیشامدهای عبور از خطوط قرمز تماما بر عهده دولت اسرائیل خواهد بود.

هیثم ابوالفول، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم باطل است و طبق قوانین بین‌المللی که اختیارات قوه قضائیه اسرائیل را در این زمینه به رسمیت نمی‌شناسد، فاقد اعتبار است و هیچ ارزش قانونی ندارد.

وی با بیان اینکه این تصمیم نقض جدی وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد الاقصی است، تاکید کرد: اردن بر اساس قوانین بین‌المللی اقتدار دستگاه قضایی اسرائیل را بر قدس اشغالی به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×