» آخرین اخبار » گیلان » نظارت بیشتر بر برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه

نظارت بیشتر بر برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه

خرداد ۲, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز به همراه تعدادی از مسؤولان قضایی و مدیران استانی از محل دفن پسماند و همچنین تصفیه خانه اضطراری روستای طول لات بخش رحیم آباد شهرستان رودسر بازدید کرد. 

رئیس کل دادگستری استان گیلان در جریان این بازدید با بیان اینکه اموال، دارایی و ثروت‌های عمومی موجب حیات یک سرزمین می‌شود، اظهار کرد: باید افرادی را متولی و مسؤول این ثروت‌ها بگماریم که اهل خرد بوده و منافع ملت را بر منافع نزدیکان خود ترجیح دهند. 

رئیس شورای قضایی استان گیلان با بیان اینکه شاهد بیشترین مهاجرت از شهرهای بزرگ به روستاها هستیم، گفت: افرادی غیر بومی از طرق مختلف مجوز ساخت عمارت‌ها و ویلاهایی مجلل را اخذ کرده و تجملات و دارایی خود را به نمایش می‌گذارند غافل از اینکه ماحصل این امر، القای احساس محرومیت برای فرد روستایی و فرزندان او و افزایش میزان جرم و جنایت در راستای کسب اموال و دارایی‌های بیشتر است. 

خلیلی با تاکید بر نظارت هرچه بیشتر مسؤولان بر برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه افزود: سهمی از این برداشت‌ها باید برای عمران و آبادانی همان منطقه اختصاص یابد و مسؤولان نیز باید بر حجم برداشت، مکان و محدوده دقیق آن نظارت مستمر داشته باشند. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در این بازدیدها با اشاره به اینکه در دفن پسماندها باید مسائل زیست محیطی رعایت شود تا آسیبی به زیست بوم منطقه وارد نشود، اظهار کرد: تفکیک زباله خشک وتر از مبدا باید به طور جدی مورد اهتمام قرار گیرد. 

احمد آقایی منشا آب‌گیری تصفیه خانه طول لات را چشمه سفید آب دانست و گفت: هدف از تاسیس این تصفیه خانه جلوگیری از بحران آب شرب است و فاز تکمیلی آن با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری بهتری انجام خواهد شد. 

به گفته وی، این تصفیه خانه، آب شرب بیش از ۶۰ هزار خانوار را تامین می‌کند و تاکنون ۷۵ درصد از آن ساخته شده و مدیران متولی مکلف شده‌اند تا پایان سال آن را تکمیل و به بهره‌برداری برسانند تا دغدغه شهروندان در این خصوص مرتفع شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *