» آخرین اخبار » گیلان » تاکنون تب کریمه کنگو در گیلان مشاهده نشده است

تاکنون تب کریمه کنگو در گیلان مشاهده نشده است

خرداد ۲, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل دامپزشکی گیلان، با بیان اینکه امسال تاکنون گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مبنی بر ابتلای انسان نداشتیم، افزود: این بیماری در دام هیچگونه علائمی به جز تب خفیف و بی اشتهایی دام ندارد.

سهراب عاقبتی، با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است، اظهار کرد: این بیماری که توسط ویروس منتقل می شود یک بیماری تب دار بوده و معمولا به صورت خونریزی در انسان دیده می شود.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون گزارشی از دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مبنی بر ابتلای انسان نداشتیم، افزود: این بیماری در دام هیچگونه علائمی به جز تب خفیف و بی اشتهایی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری گیلان، بیماری تب کریمه کنگو را بدون واکسن دانست و متذکر شد: نمی توان از این بیماری ویروسی با واکسن پیشگیری کرد و لذا باید مسائل بهداشتی و حفاظت فردی را رعایت کنیم.

عاقبتی ادامه داد: این بیماری اصولا برای عامه مردم خطرناک نیست و افرادی که با دام زنده در تماس هستند و یا شغلشان ایجاب می کند با گوشت و فرآورده های خام دامی سروکار داشته باشند، باید مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.

وی از شهروندان خواست برای احتیاط بیشتر، گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز مجاز عرضه فرآورده‌های خام دامی که تحت نظارت دامپزشکی است تهیه کنند و گفت: گوشت خریداری شده دست کم ۲۴ ساعت قبل از مصرف در یخچال نگهداری شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×