» دسته‌بندی نشده » سوریه محکومیت بین المللی تجاوزات رژیم صهیونیستی را خواستار شد

سوریه محکومیت بین المللی تجاوزات رژیم صهیونیستی را خواستار شد

خرداد ۱, ۱۴۰۱ 0۰


دولت سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست اقدامات رژیم صهیونیستی در نقض حاکمیت این کشور را آشکارا محکوم کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در پیامی سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیل برای دومین بار در یک هفته، تجاوز موشکی وحشیانه‌ای به خاک جمهوری عربی سوریه انجام دادند.

در این پیام آمده است: حدود ساعت یازده شامگاه شنبه ۲۰ مه، دشمن اسرائیلی با موشک‌های زمین به زمین از سمت بلندی‌های اشغالی جولان، نقاطی در جنوب دمشق را هدف قرار داد که منجر به کشته شدن سه تن و خسارت مادی شد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: سوریه این تجاوز آشکار را محکوم کرده و این حق را برای خود محفوظ می‌داند که با ابزارهای مناسب به رسمیت شناخته شده توسط قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل پاسخ آن را بدهد.

این وزارتخانه همچنین در ادامه آورده است: سوریه از دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت انتظار دارد در محکومیت صریح و آشکار این حمله بیانیه‌ای صادر کنند چراکه این اقدام با مسؤولیت شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل در ارتباط با پایان اشغالگری اسرائیل در خاک سوریه، درخواست از طرف متجاوز اسرائیلی برای رعایت قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت و پایبندی به اجرای بندهای توافقنامه (تفکیک نیروها و حل‌وفصل درگیری‌ها) امضا شده در تاریخ ۳۱ مه ۱۹۷۴ در ژنو و نیز توقف فوری و غیرمشروط تهدید صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی همسو است.

وزارت خارجه روسیه پس از آن این پیام را به شورای امنیت و سازمان ملل ارسال کرده است که خبر گزاری سانا جمعه شب از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق و شنیده شدن صدای انفجار در این منطقه گزارش داد.

در جریان مقابله با حملات شامگاه جمعه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در دمشق از جمله فرودگاه بین المللی این شهر، سه نیروی پدافند هوایی ارتش سوریه به شهادت رسیدند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×