» آخرین اخبار » گیلان » هوا، پسماند و فاضلاب؛ ماموریت پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی

هوا، پسماند و فاضلاب؛ ماموریت پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی

اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده رشت در مجلس، از جهاد دانشگاهی خواست در حل بسیاری از گره ها و مشکلات حوزه پژوهش و نوآوری پیشگام باشد و گفت: پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی می تواند در سه حوزه هوا، پسماند و فاضلاب به معضلات پاسخ دهد.

جبار کوچکی نژاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان، نظام جمهوری اسلامی را مانند بسیاری از نظام های دنیا نیازمند ساختارهای متناسب با تراز نظام دانست و اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب نهادهای ویژه ای تاسیس شدند که جهاد دانشگاهی از جمله این نهادهاست که برای پاسخگویی به نیازهای کشور تاسیس شد.

وی ماموریت جهاد دانشگاهی را در حوزه تحقیق و پژوهش و جمع آوری نخبگان دانست که در دل دانشگاه شکل گرفت و افزود: جهاد دانشگاهی و دانشگاه دو عنوان متصل و پیوسته هستند و لذا باید از امکانات هم در جهت خدمت به مردم بهره بگیرند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فعالیت دفاتر جهاد دانشگاهی در همه دانشگاه ها، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی مجموعه ای انقلابی، پر تلاش، سرعتی و نخبگانی است که مسیر خود را ادامه می دهد و دستاوردهای خوبی در بخش های سلامت و درمان به ویژه رویان و سلول های بنیادی دارد، اما حوزه های پژوهشی جهاد دانشگاهی نیز دارای ظرفیت بسیار بالایی است و باید فعال شود.

کوچکی نژاد، از جهاد دانشگاهی خواست در حل بسیاری از گره ها و مشکلات حوزه پژوهش و نوآوری پیشگام باشد و گفت: جهاد دانشگاهی نمودی از دانش بنیانی است و لذا باید در کنار پارک علم و فناوری علمدار حرکت علمی کشور باشد.

وی با اشاره به پیگیری راه اندازی مرکز سرطان در گیلان، خاطرنشان کرد: امیدواریم پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی تبدیل به پژوهشگاه شده تا ردیف بودجه ثابت داشته باشد.

نماینده رشت در مجلس، با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی می تواند در سه حوزه هوا، پسماند و فاضلاب به معضلات پاسخ دهد، عنوان کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محیط زیست استان های شمالی در بودجه در نظر گرفته شده؛ همچنین در سفر رئیس جمهور به گیلان ۶۰۰ میلیارد تومان برای پسماند و ۴۰۰ میلیارد تومان برای رودخانه های رشت تخصیص یافته است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×