» آخرین اخبار » گیلان » بهره‌برداری از ۱۲ پروژه عمرانی در منطقه آزاد انزلی/۲ هزار شغل در سال آینده در گیلان ایجاد می‌شود

بهره‌برداری از ۱۲ پروژه عمرانی در منطقه آزاد انزلی/۲ هزار شغل در سال آینده در گیلان ایجاد می‌شود

اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس ازبندر انزلی، اسدالله عباسی ظهر امروز در مراسم  افتتاح ۸۲ پروژه توسط رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس در سالن همایشات بین  المللی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از با ظرفیت ترین مناطق آزاد در کشور است، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به دلیل نزدیکی به مرکز استان، ساحل و فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت دارای بهترین ظرفیت به لحاظ توسعه فعالیت‌های اقتصادی و همچنین سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۲ پروژه عمرانی در منطقه آزاد انزلی گفت: با افتتاح این تعداد پروژه ۳۵۵ شغل به‌طور مستقیم و ۳۵۰ شغل به صورت  غیر مستقیم در استان گیلان ایجاد می‌شود که بسیار می‌تواند مثمر ثمر باشد.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توجه بر تکمیل راه‌آهن رشت_کاسپین و کشتی رورو در گیلان بیان کرد: بسیار خوشبینیم که با تکمیل راه‌آهن رشت_کاسپین و کشتی رورو و همچنین کریدور شمال به جنوب، چیزی بالغ بر دو هزار شغل در سال جدید و سال آینده در استان گیلان ایجاد شود.

عباسی نقش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خارجی در توسعه گیلان را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در صورت افتتاح سه پروژه مهم نام برده شده در گیلان، سرمایه‌گذاران خارجی اعمال آمادگی خود را به منظور سرمایه‌گذاری در این استان اعلام کرده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بهره‌برداری از ۳۰ پروژه عمده سرمایه‌گذاری و زیربنایی در سال جدید در منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در مراسم افتتاح ۸۲ پروژه توسط رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس با بیان اینکه با بیان اینکه استان گیلان یکی از سرافرازترین استان‌های کشور است، اظهار کرد: استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید در دوران دفاع نمقدس وفا، ولایتمداری و عشق به جمهوری اسلامی را ثابت کرده و همواره در بزنگاه‌های حساس در تقدیم نظام انقلاب اسلامی بودند.

علی اکبر اوسط مقدم با اشاره به موقیعت ژئوپولیتیکی مناسب منطقه آزاد انزلی در کشور گفت: این منطقه با برخورداری از موقعیت ویژه کریدور های ترانزیتی و با دارا بودن زیر ساخت های بندری، صنعتی، تجاری، گردشگری و استقرار واحدهای دانش بنیان در حال حاضر به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور و یکی از قطب های مهم اقتصادی در ارتباط با کشور های اوراسیا، دریای خزر و حوزه  cis است.

وی از افتتاح ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی در سازمان منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود: امروز تعداد ۱۲ پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی را با استفاده از ظرفیت حداکثری بخش خصوصی با سرمایه بالغ بر سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال و اشتغال آفرینی مستقیم ۳۵۵ نفر در بخش های صنعتی و بندری با رهنمود های جناب آقای دکتر محمد و با دستور حضرتعالی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر لزوم توجه به روند تکمیل پروژه‌های عمرانی در گیلان تصریح کرد: علاوه بر این در سال جاری ۳۰ پروژه عمده سرمایه‌گذاری و زیربنایی دیگر با اعتبار حدود ۲۰ هزار  میلیارد ریال و اشتغال آفرینی بالغ بر دو هزار نفر در این منطقه در دست اجرا است که امیدوارم در سال جدید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش فارس، همچنین دو  پست اسکله دلفین فله، خط لوله ۷.۵ کیلومتری انتقال فرآورده‌های فله مایع، انبار سرپوشیده، ساختمان حمل و نقل و خدمات کریدورهای بین المللی،واحد تولید تجهیزات پزشکی، سه واحد تولیدی چراغ های روشنایی،تولید پوشاک و لوازم جانبی موبایل،واحد تولیدی لوازم رایانه از جمله مواردی است که امروز با دستور رئیس جمهور در منطقه آزاد انزلی افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ی




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *