» دسته‌بندی نشده » صنعا: هرگونه اختلال در روند پروازهای صنعا به معنای بازگشت به جنگ است

صنعا: هرگونه اختلال در روند پروازهای صنعا به معنای بازگشت به جنگ است

اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱ 0۰


معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی صنعا ابراز امیدواری کرد که اجرای پروازهای توافق شده بر اساس آتش‌بس انجام شود و اعلام کرد هرگونه مانع تراشی در روند این پروازها به مثابه بازگشت به جنگ است.

به گزارش ایسنا،‌ نقل از المیادین،‌ حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی صنعا، دوشنبه اعلام کرد که تا زمان پایان یافتن آتش بس، روزانه یک پرواز انجام خواهد گرفت و ابزار امیدواری کرد که در این زمینه مانع تراشی و  انسدادی صورت نگیرد.

وی در پیامی در توییتر اعلام کرد که هر گونه انسداد و مانع تراشی به معنای بازگشت جنگ است و خاطرنشان کرد که این امر نباید تحت هیچ شرایطی اتفاق بیفتد.

العزی خطاب به ائتلاف سعودی اعلام کرد: اجازه دهید به سوی صلح، بازگشت آرامش و برقراری روابط طبق اصل حسن همجورای پیش رویم.

درحالی که تا انتهای زمان آتش‌بس فعلی تنها ۱۵ روز باقی مانده است،‌ اولین هواپیمای تجاری از زمان برقراری آتش بس انسانی و نظامی، اواخر روز دوشنبه در فرودگاه بین‌المللی صنعا به زمین نشست.

این پرواز تجاری برای اولین بار در ۶ سال گذشته در ۲۴ آوریل به مقصد امان پایتخت اردن برنامه ریزی شد، اما شرکت هواپیمایی یمن اعلام کرد که این پرواز به تعویق افتاده است.

احزاب یمنی در نشستی، به شدت تعلل ائتلاف سعودی در افتتاح فرودگاه صنعا و عدم پایبندی به مفاد آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل برای مدت دو ماه، به ویژه در مورد  فرودگاه صنعا را محکوم کردند.

سازمان هوانوردی غیرنظامی و هواشناسی یمن از سازمان ملل خواسته است که با اجرای ۱۶ پرواز توافق شده در طول زمان باقیمانده آتش بس، به منظور کاهش درد و رنج شهروندان یمنی، روند این پروازها بدون اختلال و مانع تراشی صورت گیرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×