» آخرین اخبار » گیلان » عزم دولت برای اصلاح اقتصادی نشان از شجاعت او در بهبود شرایط است

عزم دولت برای اصلاح اقتصادی نشان از شجاعت او در بهبود شرایط است

اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به آغاز هوشمندسازی یارانه‌ها توسط دولت سیزدهم اظهار کرد: دولت سیزدهم اقدام جدیدی را آغاز کرده که در دولت نهم و دهم بخشی از آن انجام شد اما ابتر ماند.

وی با بیان اینکه گستاخی و ریسک‌پذیری کارهای بزرگ ممکن است تبعاتی برای فرد داشته باشد، تصریح کرد: دولت سیزدهم بنا به‌ضرورت اصلاح اقتصاد کشور را پذیرفته و معمولاً دولت‌ها به دلیل تبعات آن کارهای اقتصادی اصلاح‌پذیر را انجام نمی‌دهند و به دوره بعد دولت خود می‌سپردند اما با توجه به اهمیت این موضوع، این دولت  از همان روزهای نخست اقدام اصلاح اقتصادی کرده که نشان از شجاعت و عزم او  برای بهبود شرایط است.

فلاحتی با بیان اینکه رفع موانع شکوفایی اقتصادی جامعه ایرانی و حرکت به سمت اقتصاد داخلی باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، گفت: اگر در این دو عرصه دولت بتواند کار انجام دهد اثر مطلوب آن مشاهده خواهد شد، البته دولت با موانعی ازجمله یارانه غیرهوشمند مواجه بود که برنامه‌های را در دستور کار قرار داده است.

به گفته خطیب جمعه رشت وجود ارزهای ترجیحی با واردکردن کالاهای غیرضروری که در ایران تولید می‌شد منجر به از بین رفتن موقعیت‌های زیاد شغلی و بیکاری جوانان شده بود زیرا سودجویان با ارز ترجیحی کالا می‌خریدند، گران فروخته و احتکار می‌کردند.

فلاحتی با تأکید بر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی بیان کرد: با کسانی که شریان اقتصادی جامعه اسلامی را ملتهب می‌کنند باید برخورد قاطع و بازدارنده انجام داد هرچند که برای کسی که میلیاردها خورده، پرداخت چند صد میلیون و یا میلیارد هیچ نوع بازدارندگی ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه نظام بانکی، مالیاتی و ساختار بودجه نیاز به اصلاح دارد، افزود: ساختار نظام بودجه کشور عوض نشده درصورتی‌که باید بر اساس نیاز جامعه بهبود پیدا کند و توزیع اقلام عادلانه انجام شود.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه رشد کار و تولید مولد باید انجام شود، گفت: هنوز تأمین اجتماعی و بیمارستان‌ها بهبود نیافته است، اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه و روابط اقتصادی با همسایه‌ها باید انجام شود لذا اقتصاد ما باید داخلی باشد تا تکانه‌های سیاسی به ایران اثر نگذارد، افزود: جلوگیری گلوگاه‌های فساد، سازمان‌دهی نقدینگی فراوان لجام‌گسیخته در جامعه ما و افزایش تولید باید هرچه سریع‌تر انجام شود چون دولت‌های گذشته  گام‌به‌گام قدم برنداشته و این مشکلات را روزبه‌روز افزایش یافت.

فلاحتی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پسماند سراوان، گفت: در مورد پسماند سراوان دادستان ورود کرده و کسانی که بودجه‌های اختصاص‌یافته  به آن را برای  بهبود این مشکل استفاده نکردند  برخورد قاطع دستگیر می‌کند کما اینکه بنا به بودجه‌های اختصاص‌یافته در گذشته اگر کارها به‌درستی انجام می‌شد شاهد این حجم از مشکلات در پسماند نبودیم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه دولت با  دو گروه دشمن و معاند خارجی و داخلی مواجه است، بیان کرد:  منافقان، سلطنت‌طلبان و پیاده‌نظام‌های خارجی‌ها در ایران،  و همچنین برخی رسانه‌های دولت وقت با دولت دشمنی می‌کنند، به  گروه‌های خودی که به مسائل سیاسی آگاهی کامل از موضوعات سیاسی و اقتصادی ندارند توصیه می‌کنم در اظهارنظرها و انتقادها دقت کنند.

وی با بیان اینکه دولت باید نظارت را جدی بگیرد، چراکه در سایه عدم نظارت دشمن اهداف شوم خود را پیاده می‌کند، گفت: مردم ایران نظام  را از آن خود می‌دانند همواره مشکلات را با هوشیاری پشت سر گذاشته‌اند لذا توفیقات روزافزون این عزیزان را از خداوند خواستاریم.

فلاحتی با اشاره به سالروز تاریخی تصویب قانون کاپیتولاسیون که ملت ایران را از سگ‌های آمریکا پست‌تر کرده بود، افزود: با تصویب این قانون، نظام پادشاهی، ایران را برای دلارها و وام‌های آمریکا فروخت و ملت مسلمان ایران را در دنیا وحشی نشان داد.

وی با بیان اینکه  سالروز وفات آیت‌الله بهجت در هفته پیش رو است فردی که دریایی سرشار از نور و عرفان بود، گفت: اگر بخواهند زندگی آیت‌الله بهجت را بدانند متوجه اندیشه‌های ناب فقه و مبانی اصولی این شخصیت بزرگ گیلانیان خواهند شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *