» دسته‌بندی نشده » ۵۰ درصد پزشکان در تامین هزینه مطب دچار مشکل هستند/ورود برخی پزشکان به کارهای غیر پزشکی

۵۰ درصد پزشکان در تامین هزینه مطب دچار مشکل هستند/ورود برخی پزشکان به کارهای غیر پزشکی

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصان داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره آمار پزشکان بیکار در کشور، اظهار داشت: ۵ تا ۱۰ درصد از پزشکان ما درآمد خوبی دارند، ۲۰ تا ۳۰ درصد بقیه می‌توانند زندگی مناسبی داشته باشند اما ۵۰ درصد از پزشکان که شامل پزشکان عمومی، کودکان و عفونی هستند متأسفانه اکثر آنها هزینه مطب‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم در نمی‌آورند و ممکن است به انجام کار دیگری وادار شوند.

وی ادامه داد: عده‌ای به سکه و دلارفروشی، عده‌ای به ساختمان‌سازی و عده‌ای از پزشکان نیز مهاجرت می‌کنند که اینها واقعا دون شأن جامعه پزشکی است و باید به فکر این مسأله باشیم.

رئیس انجمن متخصصان داخلی خاطرنشان کرد: درباره پزشکان بیکار ممکن است به صورت ظاهر کاری داشته باشند، اما این کار نیست، بلکه کار آن است که هزینه و دستمزدی در مقابلش دریافت کنند.

خسرونیا ابراز کرد: وقتی دستمزدی وجود ندارد، ممکن است فرد پشت میز بنشیند اما بیکار باشد؛ در حالی که به این دلیل که فرد پشت میز است بگویند کاری دارد.

وی متذکر شد:زمانی به بنده به عنوان مشغول به کار عنوان می‌شود که در مقابل آن دستمزدی داشته باشم.

رئیس انجمن متخصصان داخلی  اضافه کرد: وقتی یک پزشک در مطبش می‌نشیند و تنها ۶-۵ بیمار را‌‌‌‌‌‌‌‌ ویزیت می‌کند؛در حالی که باید در برابر این تعداد اجاره مطب و منشی بدهد، همچنین هزینه‌های بیمه و عوارض شهرداری را‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز پرداخت کند، اینها مشکلاتی است که در مطب وجود دارد و اگر رفع نشود، مطب‌ها یکی یکی تعطیل می‌شوند و مردم ضرر خواهند کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *