» آخرین اخبار » گیلان » وضعیت سینماهای گیلان خوب نیست/ کمبود کاغذ؛ چالش اصلی حوزه نشر

وضعیت سینماهای گیلان خوب نیست/ کمبود کاغذ؛ چالش اصلی حوزه نشر

اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، سینماهای گیلان را نیازمند حمایت رئیس سازمان سینمایی دانست و افزود: اکثر سینماهای گیلان و رشت به دلیل عدم حمایت دولت و خلاهای قانونی به تعطیلی منجر شده است.

رضا ثقتی در حاشیه دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران درباره این دیدار، اظهار کرد: وضعیت سینماهای گیلان مطلوب نیست و شرمنده مردم علاقمند به سینما هستیم.

وی سینماهای گیلان را نیازمند حمایت رئیس سازمان سینمایی دانست و افزود: اکثر سینماهای گیلان و رشت به دلیل عدم حمایت دولت و خلاهای قانونی به تعطیلی منجر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه سینماهای فعال استان از زیرساخت های به روز و با کیفیت برخوردار نیستند، تصریح کرد: انتظار حمایت ویژه از معاونت سینمایی در خصوص این امر مهم فرهنگی و هنری را داریم.

ثقتی با تاکید بر برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی گفت: در سالی قرار داریم که به دستور وزیر ارشاد در حال برگزاری کنگره شهید میرزا کوچک هستیم و لذا جای خالی یک فیلم سینمایی فاخر و جدی که نگاه انقلابی و ضد استعماری میرزا کوچک در آن به تصویر کشیده شود دیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب نهضت جنگل را مینیاتوری از انقلاب اسلامی می دانند عنوان کرد: هنوز نتوانسته ایم چهره واقعی میرزا را به مردم نشان بدهیم و خواستار این هستیم که با سرمایه گذاری معاونت سینمایی بتوانیم شخصیت میرزا را با آن تراز انقلابی و ضداستعماری به تصویر بکشانیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان همچنین خواستار واگذاری خرید حمایتی کتاب به استان ها شد تا سلایق بومی و محلی و خرده فرهنگ های منطقه ای در آنها دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته وزارت ارشاد ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای خرید کتاب به گیلان اختصاص داد که تمامی این مبلغ از سوی وزارتخانه کتاب خریداری شد و متاسفانه در آن فقدان محتوا، نپرداختن به مقوله فرهنگ محلی گیلان و کم رنگ بودن نشر و گفتمان انقلاب دیده می شود لذا خواستاریم با استقرار دولت جدید در این سیاست تجدید نظر شود و انتخاب عناوین را به خود استان ها واگذار کنند.

ثقتی درخصوص ایجاد و تقویت پاتوق کتاب و خانه کتاب در استان ها در راستای حفظ گفتمان انقلاب و نشر انقلاب نیز تصریح کرد: این اتفاق فرهنگی یک حرکت جهادی در حوزه فرهنگ است که می تواند یک موازنه ای را در توزیع محتوای فرهنگی در کشور ایجاد کند که گیلان آمادگی اجرای آن را با حمایت وزارتخانه دارد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه نشر نیز یاداور شد: مشکل کمبود کاغذ از چالش های اصلی حوزه نشر است که متاسفانه باعث کاهش بی سابقه تولیدات حوزه کتاب و نشر گردیده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×