» دسته‌بندی نشده » آغاز مرحله دوم انتخابات پارلمانی لبنان در خارج
آغاز مرحله دوم انتخابات پارلمانی لبنان در خارج

آغاز مرحله دوم انتخابات پارلمانی لبنان در خارج

اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۱ 1۰


مرحله دوم انتخابات پارلمانی ۲۰۲۲ لبنان امروز(یکشنبه)‌ آغاز شد و قرار است اتباع لبنانی مقیم ۴۸ کشور به پای صندوق‌های رأی بروند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، اتباع لبنانی در ۴۸ کشور امروز(یکشنبه) برای شرکت در انتخابات پارلمانی به پای صندوق‌های رأی می‌روند. رأی‌گیری تا ساعت ۱۰ شب ادامه دارد.

۱۹۳ هزار رأی دهنده در ۴۸ کشور در این انتخابات شرکت می‌کنند که بیشترین تعدادشان از فرانسه هستند.

رامی عدوان، سفیر لبنان در فرانسه اعلام کرد: ما برای تکمیل روند انتخابات در حوزه‌های رأی گیری کاملا آماده هستیم و تمام مقدمات به رغم کمبود امکانات فراهم شده است.

در امارات نیز شارل جحا، رئیس شورای کار لبنان در دبی اعلام کرد: لبنانی‌های مقیم دبی منتظر رأی دادن هستند. ما از وزارت خارجه و کنسولگری در دبی می‌خواهیم تمام تسهیلات لجستیکی و مقدمات را فراهم کنند. دبی بیشترین تعداد رأی دهندگان بین تمام منطقه خاورمیانه را دارد.

جحا پیش بینی کرد که مراکز رأی گیری شاهد استقبال بی نظیری باشد.

یکی از لبنانی‌های داوطلب در انجام مقدمات روند انتخابات در دبی گفت: لبنانی‌های مقیم امارات به شدت مایل به رفتن به پای صندوق انتخابات هستند. با توجه به تعطیلات عید فطر که لبنانی‌ها به خارج از کشور می‌روند میزان رأی گیری اتباع لبنانی در کشورهای عربی در روز جمعه بالا نبود.

مرحله نخست انتخابات پارلمانی لبنان برای اتباع لبنانی در ۱۰ کشور روز جمعه آغاز شد.

انتخابات پارلمانی در داخل لبنان ۱۵ مه برگزار می‌شود.

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان گفت: میزان مشارکت در انتخابات جمعه را حدود ۵۹ درصد اعلام کرد. حدود ۱۸ هزار رأی دهنده از ۳۱ هزار نفری که ثبت نام کرده‌ بودند رأی دادند که بیشترین میزان رأی دهندگان در سوریه ۸۴ درصد و در تهران ۷۳ درصد بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×