» آخرین اخبار » گیلان » چاقی کودکان و نوجوانان از آمار بالایی در گیلان برخوردار است

چاقی کودکان و نوجوانان از آمار بالایی در گیلان برخوردار است

اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان به موضوع تغذیه سالم اشاره کرد و افزود: چاقی در استان ما به ویژه در کودکان و نوجوانان از آمار بالایی برخوردار است، در حالی که همین مشکل منجر به بیماری هایی مانند دیابت در سنین بالاتر افراد می شود.

دکتر اسماعیل نورصالحی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه هفته سلامت فرصت مغتنمی برای سیاستگذاری های هدفمند جهت ارتقای سلامت جامعه است، اظهار کرد: هفته سلامت فرصتی برای آگاهی بخشی و آموزش هرچه بیشتر به مردم در راستای ارتقای سلامت و بهداشت است.

وی افزود: برنامه های هفته سلامت باید با هدف تاثیرگذاری هر چه بیشتر برای تصمیمات و سیاستگذاری های ملی و منطقه ای تدوین شود تا نتایج آن را در طول سال و بلندمدت شاهد باشیم.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات استان در حوزه های مختلف که سلامتی مردم را به خطر می اندازد گفت: در استان گیلان به دلیل پیشروی به سمت سالمندی و پایین بودن نرخ رشد جمعیت نیاز است که در این محور اقدامات گسترده ای صورت پذیرد و هفته سلامت می تواند فرصت مناسبی برای تشکیل کارگروه هایی موثر و تاثیرگذار در این حوزه باشد.

نورصالحی ادامه داد: برنامه ریزی برای مدیریت پسماندها و توجه به بهداشت عمومی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با تشکیل کارگروه های علمی باید راهکارهای درست در حوزه های اینچنینی را برای مسئولان و مدیران در سطوح مدیریتی استان و کشور تدوین و تبیین کرد.

وی سومین مسئله مهم در استان را موضوع تغذیه سالم عنوان کرد و افزود: چاقی در استان ما به ویژه در کودکان و نوجوانان از آمار بالایی برخوردار است، در حالی که همین مشکل منجر به بیماری هایی مانند دیابت در سنین بالاتر افراد می شود. بنابراین با بهره مندی از فرصت هفته سلامت باید هر چه بیشتر در راستای آموزش آحاد جامعه از جمله نسل جدید اقدام کنیم.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان توجه به تداوم فرایند واکسیناسیون کووید۹ را بسیار مهم برشمرد و گفت: در زمان کنونی که با فروکش کردن بیماری کرونا مواجه هستیم باید نسبت به تکمیل فرایند واکسیناسیون مردم اقدام شود تا در آینده با ارتقای ایمنی جمعی برای شیوع احتمالی سویه های جدید ویروس کرونا آماده باشیم.

وی با تقدیر از همه کسانی که در حوزه بهداشت و سلامت مردم در استان فعال هستند، تاکید کرد: این هفته همچنین فرصتی برای تجلیل از تلاش همه کسانی است که با جان فشانی به ویژه در طی دو سال اخیر که با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم، در راه ارتقای سلامت مردم از هیچ کوششی دریغ نکردند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×