» آخرین اخبار » گیلان » همایش آموزشی «کیو.سی.تی» در رشت برگزار شد

همایش آموزشی «کیو.سی.تی» در رشت برگزار شد

اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان همایش مهارت های اجتماعی و هوش هیجانی کودکان و نوجوانان با سخنرانی بنیانگذار و مدرس کیو.سی.تی در ایران در رشت برگزار شد.

برای نخستین بار در استان گیلان همایش رایگان ویژه عموم مردم به منظور معرفی جدیدترین مدل آموزشی تحت عنوان کیو.سی.تی برای کودکان و نوجوانان با تاکید بر رویکرد علمی آموزش مهارت های اجتماعی و هوش هیجانی به همت سازمان جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.

در این همایش مربیان فعال کیو.سی.تی در استان گیلان که به مدت سه روز دوره آموزشی کاربرگ های بازی را گذرانده اند، با اولیای دانش آموزان بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر نبی بستان، بنیانگذار و مدرس کیو.سی.تی در ایران در حاشیه این همایش، از مدل آموزشی کیو.سی.تی به عنوان جدیدترین مدل آموزش با تاکید بر یادگیری اجتماعی و هیجانی به روش بازی یاد کرد و گفت: مربیان کیو.سی.تی به کودکان و نوجوانان یاد می دهند که همه با هم و در کنار هم و برای هم یاد بگیرند و تغییر کنند و این یادگیری باید از مهد کودک و پیش دبستانی و مدرسه باشد.

وی خانواده بزرگ کیو.سی.تی را متشکل از ۳۰۰ مربی توانمند و ۲۲ نمایندگی در سراسر کشور دانست و عنوان کرد: از نهاد آموزش و پرورش و سایر سازمان های مرتبط انتظار داریم که کاربرگ ملی کیو.سی.تی را از مهر ۱۴۰۱ در مهدها و پیش دبستانی ها دنبال کنند.

بنیانگذار و مدرس کیو.سی.تی در ایران، جهاد دانشگاهی را متولی پیشرفت طرح کیو.سی.تی در کشور دانست و تصریح کرد: کلاس های کیو.سی.تی یک ساعت در هفته و چهار جلسه در ماه است که به صورت سطح بندی برای کودکان و نوجوانان سه تا ۱۸ سال شامل گروه های سنی سه تا شش سال، هفت تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۴ سال و ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار می شود.

وی مربیان کیو.سی.تی را دارای مدرک فوق لیسانس و دکترای روان شناسی و مشاوره دانست و عنوان کرد: دوره سه روزه مربیگری تخصصی در استان ها برگزار می شود و افراد علاقمند به صورت تئوری و عملی کاربرگ های بازی را یاد می گیرند و به عنوان مربی رسمی کیو.سی.تی در استان خود فعالیت می کنند.

بستان، از امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی تهران جهت پیشبرد کشوری کیو.سی.تی خبر داد و اضافه کرد: گیلان هم یکی از ۲۲ استان دارای نمایندگی کیو.سی.تی است.

وی با بیان اینکه گیلان در حال حاضر ۱۵ مربی فعال کیو.سی.تی دارد، افزود: می خواهیم مسائل و چالش های زندگی را از طریق بازی حل و کودکان و نوجوانان را برای دوره های بعدی زندگی آماده می کنیم.

به گزارش ایسنا، دوره آموزشی مربیان کیو.سی.تی از ساعت هشت صبح الی ۱۸ عصر روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه، ۱۴ لغایت ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مرکز شماره یک معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان برگزار شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×