» دسته‌بندی نشده » توانمندسازی گره کور پیشگیری و مقابله با مواد مخدر/ تعصبات دستگاهی مانع ترمیم اشتباهات است

توانمندسازی گره کور پیشگیری و مقابله با مواد مخدر/ تعصبات دستگاهی مانع ترمیم اشتباهات است

اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گلستان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با ابراز خرسندی از حضور جدی مرکز افکارسنجی ایسپا جهاددانشگاهی در حوزه آسیب های اجتماعی، گفت: لازم است نتایج این طرح ها در حضور مدیران شورای هماهنگی برای اتخاذ راهبردهای مناسب تشریح شود.

عصر امروز در دیداری کارشناسی با حضور مهدی طالبی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در دفتر خبرگزاری ایسنا استان گلستان میان وی و همکارانش در این شورا با رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان، معاون فرهنگی، سردبیر ایسنای گلستان و مدیر اجرایی مرکز افکارسنجی این نهاد با محوریت بررسی وضعیت شیوع مواد مخدر در اقشار مختلف و راهکارهای علمی پیشگیری و مبارزه با آن برگزار شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در این نشست با تقدیر از حضور عالمانه جهاددانشگاهی در حوزه های اجتماعی، اظهار کرد: به نظر ما باید در تعاملی هدفمند و روشمند تولید محتوا را به صورت کاملا جدی در دستور کار قرار دهیم و با نگاهی کمی و کیفی در این عرصه گامهای بزرگی برداریم.

مهدی طالبی با بیان اینکه ما معتقدیم باید برون داد کارها نیز مشخص باشد، خاطرنشان کرد: تردید نکنیم که داشتن تعصبات دستگاهی و فردی مانع از بروز خلاقیت و اصلاح و ترمیم اشتباهات گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه درخواست ما این است که در حوزه علمی دست ما را گرفته و با مطالعات جدی و دقیق خود بتوانید به ما برای فرآیند سازی در توسعه مشارکت های مردمی، آموزش و افزایش سطح آکاهی مردم را ایجاد کنیم، ادامه داد: نشست های تخصصی را پیرامون اعتیاد با محوریت فضای مجازی با هم برگزار کنیم.

لزوم تشریح نتایج افکارسنجی جهاددانشگاهی برای مدیران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان بر لزوم افزایش سطح کیفی اطلاعات پرسنل دستگاهها و سپس مردم نسبت به واقعیت های حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: دستاوردها و طرح های علمی جهاددانشگاهی باید برای مدیران و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشریح شود.

طالبی با اشاره به اینکه توانمندسازی نقطه کور فعالیت های پیشگیری و مقابله است، تصریح کرد: در حالی که توانمندسازی همواره بیش از همه جواب داده متاسفانه در استان ما این موضوع به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی توانمندسازی را در هر دو بخش فرد مبتلا و خانواده آن فرد لازم دانست و اضافه کرد: دیپلماسی میدانی یعنی فرایندی را تعریف کنید که بتوانیم در میدان آن را پیاده کرده و عملا خروجی کار به کاهش شیوع مواد مخدر و بازگشت بی دغدغه فرد به اجتماع کمک کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان با اعلام اینکه استان ما در زمره چهار استان فقیر کشور قرار دارد، افزود: باید با کمک جهاددانشگاهی و افکارسنجی مجموعه ایسپا در این نهاد، محورهای علمی اولویت دار برای مداخله را مشخص کنیم.

تولیدات خلاقانه فرهنگی هنری در دستور کار قرار بگیرد

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان نیز در این نشست با تقدیر از حسن نیت و همدلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به نهادهای انقلابی به ویژه جهاددانشگاهی، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای اثربخشی باید تولید خلاقانه در نظر گرفته شود، ما در مرکز تولید محتوای جهاددانشگاهی برای حوزه مبارزه با مواد مخدر برنامه ریزی خاصی خواهیم کرد.

ابراهیم شهبازی با بیان اینکه ما اهل تفاهم نامه نوشتن های بدون کاربرد نیستیم، خاطرنشان کرد: ما آماده ایم برای کار کردن و عملیاتی کردن طرح هایی که سالهاست کارشناسی شده اما به دلایل مختلف بر زمین مانده است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ثبات قدم در همکاری های فرابخشی است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و مولود انقلاب اسلامی کمک به شورا را یکی از افتخارات خود در راستای انجام رسالت هایش می داند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×