» آخرین اخبار » گیلان » توانمندی مراکز علمی – کاربردی جهاددانشگاهی در همگام سازی رشته های تحصیلی با نیاز بازار کار

توانمندی مراکز علمی – کاربردی جهاددانشگاهی در همگام سازی رشته های تحصیلی با نیاز بازار کار

اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ 1۰


ایسنا/گیلان فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه رشته های تحصیلی در دانشگاه ها باید با نیاز جامعه متناسب بوده و همگام سازی شود، گفت: مراکز علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی می‌تواند این مسئله را سر و سامان دهد.

محمد پورخوش سعادت در حاشیه بازدید از مرکز علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی در بندرانزلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در گذشته جهاددانشگاهی کارهای بسیار بزرگی انجام داده که با توجه به مستندات موجود یکی از آنها در بحران جنگ تحمیلی بوده است.

وی افزود: یکی از بحران‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم مسئله تالاب انزلی است و انتظاری که از مرکز علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی انزلی داریم علاوه بر فعالیت‌های آموزشی حضور در عرصه محیط زیست به ویژه حوزه تخصصی تالاب است که در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و علمی و پژوهشی در این زمینه فعالیت داشته باشد.

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه رشته های تحصیلی در دانشگاه ها باید با نیاز جامعه متناسب بوده و همگام سازی شود، گفت: مراکز علمی – کاربردی جهاد دانشگاهی می‌تواند این مسئله را سر و سامان دهد.

وی ادامه داد: در شهر انزلی با استفاده از مواهب طبیعی در رشته هایی از جمله صنایع دستی و همچنین کارهای مرتبط با مواهب طبیعی می‌توانیم رشته های مرتبط را پیگیری کنیم.

فرماندار بندرانزلی تصریح کرد: باید ببینیم با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل هایی که در شهرستان وجود دارد در حوزه کارآفرینی چه اقداماتی می‌توانیم انجام دهیم؛ همچنین باید در این زمینه کار و تولید محتوا کنیم. البته این مسئله در آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت و تولید محتوا متناسب با نیازهای شهر باید انجام شود.

پورخوش سعادت گفت: با توجه به اینکه انزلی با کشورهای حاشیه خزر در ارتباط است می‌توانیم در تربیت دانشجو رشته‌های تلفیقی را مد نظر قرار بدهیم تا فارغ التحصیلان بتوانند در حوزه‌های مختلف بازرگانی و مدیریتی در ارتباط با این کشورها به خوبی ورود پیدا کنند و لازم است کار جهادی و ویژه‌ای برای این موضوع انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باید براساس آمایش سرزمینی شهرستان نیرو تربیت کنیم، یادآور شد: شهروندان نیز اگر ببینند تحصیل در رشته هایی که متناسب با بازار کار بوده و کسب علم و اشتغال توام هستند استقبال بیشتری خواهند کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×