» آخرین اخبار » گیلان » فارس من| تکمیل بیمارستان پرفسور سمیعی رشت نیازمند اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی است

فارس من| تکمیل بیمارستان پرفسور سمیعی رشت نیازمند اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی است

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طرح‌های عمرانی و نیمه‌تمام متعددی در استان گیلان ازجمله در بخش راه‌سازی، ساختمان‌سازی و ابنیه، بیمارستان سازی و … وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها بسیار زیاد است و حداقل از یک دهه تجاوز می‌کند.

بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی پروفسور سمیعی در سراوان رشت یکی از طرح‌های عمرانی عام‌المنفعه در گیلان است که قدمت حداقل ۱۰ ساله دارد.

در سال ۱۳۸۶ فرایند احداث هم‌زمان هشت بیمارستان در استان گیلان آغازشده که هفت بیمارستان کوچک و بزرگ افتتاح و بیمارستان پروفسور سمیعی آخرین بیمارستان است.

بیمارستان پروفسور سمیعی رشت ابتدا قرار بود به‌عنوان یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ساخته شود که طی سال‌های پیش به بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی افزایش تخت داد.

این بیمارستان اخیراً توسط یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس گیلان به‌عنوان یک مطالبه در سامانه فارس من خبرگزاری فارس ثبت شد.(اینجا) مخاطب در تشریح مطالبه خود عنوان کرده بود که « در روستای سراوان استان گیلان یک ساختمان عظیم‌الجثه‌ای در حال ساخت است که معروف به بیمارستان جنرال ۴۰۰ تخته می‌باشد. بیش از ۱۰ سال از احداث آن گذشته اما هنوز افتتاح نشده است. لطفاً یک پیگیری کنید.»

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پرفسور سمیعی رشت ازجمله پروژه‌های عمرانی در گیلان است که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی در حال ساختمان است.

یعقوب حیدری، مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در گفت و با خبرنگار فارس با بیان اینکه بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی پروفسور سمیعی رشت حدود ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: بنا بر گزارش مشاور پروژه، این بیمارستان برای تکمیل نیازمند حداقل ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی با بیان اینکه طرح احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پرفسور سمیعی در سراوان رشت یک پروژه بزرگ ملی است، افزود: بهره‌برداری از این پروژه مشروط به تأمین اعتبار بوده و در صورت تأمین اعتبار حداقل دو سال زمان‌برای تکمیل آن لازم است.

به گفته مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، فرایند احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت خوابی پروفسور سمیعی از ۱۲ سال پیش آغازشده و علاوه بر اعتبارات پیشینی، سال گذشته نیز ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن مجدداً اعتبار تخصیص داده شده بود.

به گزارش فارس، جذب اعتبار هم‌زمان‌برای احداث هشت بیمارستان موضوعی زمان‌بر و بسیار سخت که تاکنون منابع لازم برای هفت بیمارستان تأمین‌شده و لازم است تلاش‌های متولیان امر در جهت افزایش جذب اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی مضاعف شود.

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پرفسور سمیعی رشت حدود ۳۹ هزار مترمربع مساحت دارد و در ۹ طبقه و در دل جنگل‌های سراوان با چشم‌اندازی منحصربه‌فرد ساخته می‌شود.

سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس به‌منظور دریافت سوژه و مطالبات مردمی راه‌اندازی شده و در کوتاه‌ترین زمان مطالبات را بررسی و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *