» دسته‌بندی نشده » دمشق: کشورهای حامی تروریسم باید پاسخگو شوند

دمشق: کشورهای حامی تروریسم باید پاسخگو شوند

اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ 1۰


سفیر سوریه در سازمان ملل خواستار پاسخگو کردن کشورهایی شد که ضمن فراهم کردن حمایت‌های لازم از تروریست‌های سوری به آن‌ها نحوه دستیابی و استفاده از سلاح و مواد شیمیایی را آموزش می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: کشورهایی که از سازمان‌های تروریستی در سوریه حمایت و آنها را در به دست آوردن سلاح‌ها و مواد شیمیایی و نحوه استفاده از آن کمک کردند، باید پاسخگو باشند.

صباغ افزود که کشورش همه جنبه‌های همکاری را داشته و امکانات لازم را در اختیار هیأت حقیقت یاب قرار داده است، اما این هیات به شروط کاری توافق شده پایبند نبوده، مفاد توافقنامه را رعایت نکرده و از حرفه‌ای بودن و استقلال لازم برخوردار نیست.

وی نسبت به تعلل هیات حقیقت یاب در تکمیل گزارش‌های خود در مورد رخدادهایی که سوریه درخواست تحقیق در مورد آن‌ها و استفاده از تسلیحات شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی را کرده، ابراز نگرانی کرد.

الصباغ گفت: تحقق توافق منع تسلیحات شیمیایی در سطح جهانی تا وقتی کسانی باشند که برای مصونیت اسرائیل و زرادخانه سلاح‌های شیمیایی و سایر سلاح‌های کشتار جمعی آن که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت است، تلاش کنند، غیرممکن است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی در نتیجه تعلل آمریکا در اجرای تعهدات خود و همچنین دستکاری مفاد آن و سیاسی کردن اهداف آن توسط دولت‌های برخی کشورهای غربی با چالش‌های جدی مواجه شده است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×