» دسته‌بندی نشده » چارچوب هماهنگی شیعیان عراق: قبل از توافق با صدر در جلسه پارلمان شرکت نمی‌کنیم

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق: قبل از توافق با صدر در جلسه پارلمان شرکت نمی‌کنیم

اردیبهشت ۷, ۱۴۰۱ 0۰


چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کرد تا قبل از توافق با مقتدی صدر در جلسه پارلمان شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه شفق نیوز، علی الزبیدی، عضو ائتلاف الفتح با ریاست هادی العامری گفت: ائتلاف الفتح یکی از مهم‌ترین قطب‌های چارچوب هماهنگی شیعیان در هیچ جلسه یا نشست پارلمان قبل از توافق نهایی با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق برای تشکیل فراکسیون اکثریت شرکت نخواهد کرد.

وی افزود:‌چارچوب هماهنگی شیعیان برای ایجاد راهکارهای مناسب جهت پایان دادن به بن بست سیاسی موجود تلاش می‌کند. همچنین نشست مهمی میان چارچوب هماهنگی شیعیان و ائتلاف حاکمیت بعد از پایان تعطیلات عید فطر برگزار خواهد شد.

الزبیدی گفت: بیش از ۱۰ تن از نمایندگان ائتلاف حاکمیت از این ائتلاف کناره‌گیری کرده و به چارچوب هماهنگی شیعیان پیوسته‌اند. هرگونه دودستگی در ائتلاف “نجات وطن” تغییر زیادی در قواعد معادله سیاسی ایجاد می‌کند.

علاء الرکابی، رئیس ائتلاف “به خاطر خلق” اخیرا درخواست رسمی را برای برگزاری یک جلسه فوری در روز شنبه هفت مه برای حل بن بست سیاسی و تشکیل دولت به ریاست پارلمان ارائه کرد.

دفتر اطلاع رسانی نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون سه شنبه اعلام کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان در جلسه پارلمان حضور نخواهد یافت.

هشام الرکابی، مدیر دفتر نوری مالکی گفت: چارچوب هماهنگی شیعیان و گروه‌های هم پیمان با آن تا زمانی که مشکل توافق با جریان صدر حل نشود در جلسه پارلمان حضور نخواهند یافت.

وی گفت: چارچوب هماهنگی شیعیان برای متحد کردن گروه‌های شیعه و پایان دادن به اختلافات تلاش می‌کند. ما تماس‌هایی با تمام گروه‌های سیاسی از جمله جریان صدر داریم و همگی برای پایان دادن به اختلافات متحد هستند و شاید به زودی گشایشی حاصل شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×