» دسته‌بندی نشده » جنجال برسر بازگشت یکی از رهبران اهل سنت عراق/عامری:سازش‌ سیاسی به بهای عفو مجرمان را نمی‌پذیریم

جنجال برسر بازگشت یکی از رهبران اهل سنت عراق/عامری:سازش‌ سیاسی به بهای عفو مجرمان را نمی‌پذیریم

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱ 0۰


رئیس ائتلاف “الفتح” عراق از تبرئه و بازگشت رهبران اهل سنت که باعث کنترل داعش بر بخش‌های وسیعی از عراق در سال ۲۰۱۴ شدند، ابراز تعجب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق گفت: ما از بازگشت “رهبران سکوهای” تظاهرات مناطق سنی نشین که تا حد زیادی باعث شدند داعش در سال ۲۰۱۴ کنترل مناطق وسیعی از عراق را در دست بگیرد و متحمل خسارت‌های انسانی و مادی شود بسیار تعجب می‌کنیم. این‌ها به عراق بازگشتند و گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است. امکان ندارد که در هر صورت سازش‌های سیاسی را به بهای عفو این مجرمان که باعث شهادت هزاران جوان عراقی شدند، قبول کنیم.

به نظر می‌رسد منظور العامری از این رهبران رافع العیساوی، وزیر دارایی اسبق بعد از تبرئه از اتهامات و علی حاتم السلیمان از رهبران قبیله الدلیم باشد که رهبری حمله‌ای علیه شیعیان را برعهده داشت. این دو شخص طی سال‌های قبل در خارج مقیم بودند و اخیرا به کشور بازگشته‌اند.

العامری از دستگاه قضایی عراق خواست تصمیم مناسب را اتخاذ و جنایتکاران را محاکمه کند و به سرزنش هیچ سرزنشگری گوش ندهد تا درس خوبی برای کسانی باشد که به دنبال خیانت به وطن هستند.

دفتر نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون روز جمعه تکذیب کرد که برای تبرئه علی حاتم السلیمان وارد مداخله شده باشد.

هشام الرکابی، مدیر دفتر نوری مالکی گفت: نوری مالکی هیچ پست و جایگاهی در دستگاه قضایی ندارد و این پرونده صرفا بین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و دستگاه قضایی است.

بازگشت علی حاتم السلیمان به بغداد باعث جنجال گسترده‌ای میان محافل مردمی شده است.

وی که پس از ۸ سال به عراق بازگشت در جریان حمله گروه تروریستی داعش در ۲۰۱۴ از آن حمایت کرده و ادعا کرد که اقدامات داعش “انقلاب عشایر” عراق است!

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×