» دسته‌بندی نشده » آغاز مرحله دوم عملیات “اراده سخت” علیه داعش در ۵ استان عراق

آغاز مرحله دوم عملیات “اراده سخت” علیه داعش در ۵ استان عراق

اردیبهشت ۴, ۱۴۰۱ 3۰


تیم رسانه‌ امنیتی عراق از آغاز مرحله دوم عملیات “اراده سخت” برای تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در پنج استان در این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق اعلام کرد، مرحله دوم عملیات “اراده سخت” برای تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در استان‌های “الانبار”، “نینوا” و “صلاح الدین” کشور آغاز شده است.

این عملیات با مشارکت نیروهای ارتش، مرزبان‌ها، نیروهای واکنش سریع و حشد شعبی آغاز شده است. نیروهای هوایی توسط بالگردها عملیات ویژه‌ای را انجام دادند و کمین‌هایی را در عمق بیابان‌های استان الانبار ایجاد کردند.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق همچنین اعلام کرد، این عملیات با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ارتش و نیروهای هوایی و بر اساس اطلاعات دقیق سازمان اطلاعات انجام شده است و این عملیات به همراه عملیات دیگری برای تعقیب و پیگرد باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در دو استان “دیالی” و “کرکوک” آغاز شده است.

طبق گفته مقامات عراقی، مرحله نخست عملیات “اراده سخت” در ۲۸ الی ۳۰ ماه مارس انجام شد و با تخریب ۱۹ مخفیگاه و شش تونل متعلق به داعش و کشف و ضبط مقادیر زیادی از بمب‌های کنار جاده‌ای و مواد منفجره دیگر پایان یافت.

گروه تروریستی داعش همچنان در برخی از استان‌های شمالی و شرقی عراق فعالیت دارد.

از ابتدای سال جاری میلادی نیروهای عراقی عملیات پاکسازی و تعقیب باقیمانده‌های داعش را افزایش داده‌اند.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق روز پنجشنبه از هدف قرار دادن مخفیگاه متعلق به داعش و به هلاکت رسیدن چهار تن از اعضای آن خبر داد.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را با باز پس گیری تمامی اراضی که داعش در سال ۲۰۱۴ تصاحب کرده و یک سوم مساحت کشور بود، اعلام کرد؛ اما این گروه تروریستی همچنان از طریق گروه‌های زیرزمینی خود در مناطق مختلف و گسترده دست به حملات پراکنده می‌زند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×