» دسته‌بندی نشده » “شبح ریجینی” دست از سر مصر برنمی‌دارد

“شبح ریجینی” دست از سر مصر برنمی‌دارد

فروردین ۲۸, ۱۴۰۱ 1۰


اعضای خانواده جولیو ریجینی، دانشجوی ایتالیایی که در قاهره به شکلی مشکوک به قتل رسید، برای تعقیب چهار افسر امنیتی مصری که مظنون به دست داشتن در قتل او در سال ۲۰۱۶ هستند، درخواست کمک کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، الیساندرا بالرینی، وکیل خانواده رجینی در پیامی در فیسبوک اعلام کرد: ما آنها و چهره‌های آنها (این افسران امنیتی مصری) را می‌شناسیم و می‌دانیم که آنها ممکن است تا چه میزان آزار برسانند. آیا به ما کمک می‌کنید تا آنها را پیدا کنیم؟

دادگاه ایتالیا در ۱۴ اکتبر روند محاکمه غیابی چهار افسر ارشد امنیتی مصر مظنون به دست داشتن در ناپدید شدن و قتل دانشجوی کارشناسی ارشد در قاهره در سال ۲۰۱۶ را به حالت تعلیق در آورد.

دادگاه دلیل این تعلیق را نگرانی از عدم اطلاع این چهار تن از اتهامات علیه آنها عنوان کرد.

وکلای مدافعی که از سوی دادگاه برای این چهار افسر تعیین شده بودند، گفتند که هیچکس نتوانست در مصر با مظنونان تماس بگیرد، این بدان معناست که آنها نمی‌دانند اتهامی برای آنها صادر شده است و همین امر باعث می‌شود روند رسیدگی باطل شود.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده بودند که دادگاهی در رم سرلشکر “طارق صابر”، “سرهنگ آسر کمال”، “مجدی شریف” و “سرهنگ هشام حلمی” را در خصوص مرگ جولیو رجینی در قاهره صادر کرد.

ریجینی، دانشجوی ایتالیایی در دانشگاه کمبریج انگلیس بود که برای تحقیق درباره سندیکاهای مستقل مصر در رساله دکتری خود به قاهره رفته بود. وی ۲۵ ژانویه ۲۰۱۶ ناپدید شد و سوم فوریه جسد وی با آثار شکنجه روی آن پیدا شد.

پرونده قتل وی روابط میان دو کشور را متشنج کرد؛ چرا که رم مقامات مصری را به عدم همکاری در تحقیقات و تلاش برای فرار از مسئولیت خود در قبال این حادثه متهم کرد و مسئولان مصری نیز بارها دست داشتن سرویس امنیتی در قتل ریجینی را رد کردند.

آنها در ابتدا گفتند، این دانشجوی ایتالیایی در تصادف رانندگی فوت کرده اما بعدا اعلام کردند، او به دست یک باند جنایتکار کشته شده است و پلیس این باند را منحل کرده است.

این وکیل در ادامه افزود: ما به آدرس محل سکونت آنها نیاز داریم تا بتوانیم در ایتالیا آنها را تحت پیگرد قرار دهیم. به ما کمک کنید تا بتوانیم آنها را پیدا کنیم و به آنها فرصت ادامه اقدامات شرور خود در جهان بدون مجازات را ندهیم.

وی در پیام خود به همراه تصویر سه تن از چهار افسران مصری گفت: از هر شخصی که خبری از آنها و یا آدرس منازل آنها را دارد، خواهشمندم با من تماس برقرار کند.

او تاکید کرد که هویت هیچکدام از شاهدان را فاش نخواهد کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×