» آخرین اخبار » گیلان » حجت‌الاسلام اراکی: امروز سوءظن عامل اصلی طلاق است
حجت‌الاسلام اراکی: امروز سوءظن عامل اصلی طلاق است

حجت‌الاسلام اراکی: امروز سوءظن عامل اصلی طلاق است

فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی امشب در آخرین شب از سلسله نشست‌های معرفتی و تربیتی مردم شفت در مسجد جامع ولی‌عصر (عج) این شهر، مهم‌ترین تکلیف شیعیان در عصر ظهور را حفظ و مراقبت از پیوندهای مورد محبوب الهی دانست و اظهار کرد: حفظ پیوندهای خانوادگی و پس‌ازآن پیوند اجتماعی از محبوب‌ترین پیوندهای الهی است و شیطان بسیار در برهم زدن آن تلاش می‌کند.

وی بحران خانواده را مهم‌ترین بحران کنونی دانست و افزود: غرب تمام بنیان خانواده را از بین برده و با همان شدت در تلاش است تا پیوندهای بین خانواده را در بین ایرانی‌ها از بین ببرد.

حسینی اراکی با بیان اینکه باید بنیان خانواده را اسلامی کنیم، گفت: تلاش‌های ابالیس در دنیای کنونی بسیار بنیان خانواده را هدف قرار داده است لذا نباید اسلامی شعار داد و غربی زندگی کرد.

وی کانون خانواده را کانون خداجویی دانست و افزود: خانواده کانونی است که اعضا در آن برای به خدا رسیدن تلاش می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه رسیدن به کمال را مستلزم ریاضت دانست و افزود: انسان در نظام خانواده باید از منیت بگذرد و برای رسیدن به خدا ریاضت بکشد.

حسینی اراکی با بیان اینکه خانواده کانون اصلاح و تربیت است، گفت: بیش از اینکه خانواده کانون تربیت خردسالان و اطفال باشد، کانون تربیت بزرگ‌سالان است.

وی، سوءظن را از مهم‌ترین عامل فروپاشی زوجین برشمرد و گفت: امروزه عامل اصلی طلاق سوءظن داشتن در خانواده و اصلاح نکردن نواقص موجود در مسیر زندگی است.

استاد حوزه و دانشگاه یکی دیگر از مزایا و محاسن خانواده را وجود کانون عشق، مودت و محبت دانست و افزود: اگر وجود عشق، محبت و مودت در بین خانواده‌ها نباشد تاب‌آوری خانوادگی و اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و تشکل‌هایی همچون خانواده و اجتماعی از اساس تشکیل نخواهد شد.

حسینی اراکی، فقدان محبت در بنیان خانواده را از عامل عقب‌ماندگی تربیتی عنوان کرد و گفت: اگر در خانواده‌ای عشق و محبت نباشد هیچ‌گاه تربیت نسل رخ نخواهد داد و یک رهایی و واگرایی خانوادگی بروز خواهد کرد.

وی ودیعه محبت و عشق را هدیه الهی به زوجین دانست و گفت: مودت نخستین هدیه الهی به زوجین است که موجب می‌شود این گرایش و جاذبه قلبی تا چندین دهه با ابراز محبت بین زوجین تداوم داشته باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با اذعان به اینکه اگر محبت در زوجین نباشد، زندگی شیرین نخواهد شد، بیان کرد: سال‌ها زندگی مشترک زوجین در فقدان محبت عبث و بیهوده خواهد بود و حلاوت زناشویی معنا نخواهد شد.

حسینی اراکی، کینه و عداوت را از بدترین رذیله‌های اخلاقی دانست و افزود: به فرموده پیامبر اکرم (ص)، بدترین انسان‌ها کسی است که در دل خود کینه داشته باشد.

وی خانواده را بانک تبادل مهرورزی دانست و گفت: در بانک پول و در خانواده محبت داده و ستانده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه مؤسس تولید مهر و محبت را در کانون خانواده، مادر برشمرد و افزود: در خانواده‌ای که مادر کانون تولید محبت باشد، هیچ نیرویی قادر به فروپاشی آن نخواهد بود.

به گزارش فارس، سلسله نشست‌های معرفتی و تربیتی به مدت ۱۵ شب با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی اراکی به همت هیئت رزمندگان اسلام و همچنین هیئت‌امنای مسجد جامع شفت با حضور پرشور مردم به‌ویژه جوانان برگزار شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *