» دسته‌بندی نشده » انتشار کتاب راهنمای «بقا در جنگ» توسط تایوان

انتشار کتاب راهنمای «بقا در جنگ» توسط تایوان

فروردین ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


ارتش تایوان یک کتاب راهنما منتشر کرده و در آن به شهروندان این جزیره خودمختار راهنمایی‌هایی برای بقا در صورت حمله چین ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کتاب در حالی منتشر شده است که حمله روسیه به اوکراین، توجهات را به گزینه‌های در دسترس تایوان در صورت اقدامی مشابه از سوی چین جلب کرده است.

چین مدعی حاکمیت بر این جزیره خودمختار بوده و هرگز گزینه اعمال فشار نظامی برای بازپس‌گیری آن را رد نکرده است. پکن همچنین در دو سال گذشته با افزایش فشار نظامی بر تایوان سعی کرده این جزیره را به پذیرش ادعاهای حاکمیتی چین ترغیب کند.

کتابچه تایوان دارای جزئیاتی مانند چگونگی یافتن آب، غذا و پناهگاه‌های بمب به کمک تلفن‌های هوشمند و همچنین آموزش ساخت بسته کمک‌های اولیه اضطراری است. تایوان پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین در تدارک انتشار این کتاب راهنما بود.

یک مقام وزارت دفاع تایوان گفت: ما به شهروندان اطلاعاتی درباره این می‌دهیم که در مقابل یک بحران نظامی و فجایع آتی، چه واکنشی داشته باشند.

تایوان تاکنون نشانه‌ای از حمله قریب‌الوقوع از سوی چین دریافت نکرده است، اما از آغاز حمله روسیه به اوکراین، سطح ‌آماده‌باش را بالا برده است. علاوه بر طرح‌هایی که سال گذشته برای اصلاح آموزش نیروهای ذخیره تایوان رونمایی شد، دولت تایوان همچنین به دنبال این است که مدت خدمت سربازی اجباری را از چهار ماه بیشتر کند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×