» دسته‌بندی نشده » برنامه‌ریزی نخست وزیر ژاپن برای سفر به آسیا و اروپا در ماه‌های آوریل و مه

برنامه‌ریزی نخست وزیر ژاپن برای سفر به آسیا و اروپا در ماه‌های آوریل و مه

فروردین ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰

[ad_1]

رسانه‌های ژاپن امروز سه‌شنبه با نقل قول از منابع دیپلماتیک این کشور گزارش کردند، فومیو کیشیدا، نخست وزیر این کشور قصد دارد اواخر آوریل و اوایل مه آتی سفری کاری به چند کشور حوزه جنوب شرق آسیا و حوزه اروپا داشته باشد.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن، فومیو کیشیدا در برنامه این سفرهایش قصد دارد به کشورهای اندونزی، تایلند و ویتنام سفر کرده تا با مقامات این کشورها بر سر راه های اجرای دورنمای یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز همزمان با تشدید اقدامات جسورانه چین در منطقه به بحث و گفتگو بپردازد. بر اساس این گزارش کیشیدا در تایلند به دیدار پرایوت چان اوچا، نخست وزیر این کشور به مناسبت صد و سی وپنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان این دو کشور می‌رود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، از سوی دیگر انتظار می‌رود کیشیدا در ادامه به اروپا سفر کند هر چند که فهرست مقاصد او در سفر به اروپا هنوز اعلام نشده است. خبرگزاری کیودو به نقل از منابع نوشت، او در آنجا نیز دیدارهایی با رهبران اروپایی با هدف تدبیر کردن گزینه‌هایی برای رسیدگی به بحران جاری در اوکراین و تقویت حمایت‌ها از افراد فرار کرده از این کشور در ضمن تداوم خشونتها خواهد داشت.

کیشیدا طی هفته‌های آتی برنامه ریزی کرده تا پذیرای چند تن از رهبران خارجی از جمله اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باشد که هر دو برای نخستین بار در طی دوران تصدی رهبری کشورهایشان قرار است به ژاپن سفر کنند.

پیش بینی شده که سفر شولتس به ژاپن اواخر ماه آوریل باشد در حالی که جو بایدن نیز روز دوشنبه گفت برای اواخر ماه مه قصد دارد به توکیو سفر کرده تا در اجلاس بلوک موسوم به کوآد به همراه رهبران ژاپن، استرالیا و هند شرکت کند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×