» آخرین اخبار » گیلان » «تولید واکسن» نمونه‌ای از خودباوری دانش‌بنیان‌ها

«تولید واکسن» نمونه‌ای از خودباوری دانش‌بنیان‌ها

فروردین ۲۳, ۱۴۰۱ 0۰


مهرداد گودرزوند چگینی عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت یکی از موضوعات جدی در پیشرفت و توسعه را توجه به دانش‌بنیان‌ها برشمرد و اظهار کرد: راهبرد فرمایش مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین است که هر سه این عنوان ارتباط نزدیکی باهم دارند.

وی با اذعان به این نکته که دانش‌بنیان کردن تولید، استفاده صحیح از منابع و بهره‌وری را به همراه خواهد داشت، افزود: با دانش‌بنیان کردن تولید، زمینه‌های استفاده بهینه از منابع طبیعی و خدادادی در ابعاد مختلف به‌عنوان محور قرار خواهد گرفت و از منظر دیگری توجه به دانش‌بنیان شدن علم و تولید، حفظ و نگهداری منابع طبیعی را در بر خواهد داشت.

نماینده مردم رودبار در مجلس با اشاره به لزوم به کار بردن دانش‌بنیان‌ها در ایجاد اشتغال، گفت: افزایش تولید از طریق دانش‌بنیان نمودن می‌تواند زمینه‌های بهره‌وری و اشتغال آفرینی را با کمترین هزینه به همراه داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی تولید واکسن را نمونه‌ای از اتکا به داخل و تحقق خودباوری برشمرد و افزود: اراده جدی، هماهنگی بخش‌های مختلف و عدم اتکا به خارج و توجه جدی به منابع انسانی داخلی سبب خودباوری و تولید انبوه واکسن شد.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه خودباوری و ایجاد انگیزه به نیروی انسانی داخل، می‌تواند زمینه رشد و توسعه را در کشور ایجاد کند، گفت: افزایش تولید در همه بخش‌ها نیازمند به‌کارگیری نخبگان و نیروهای توانمند در همه بخش‌های کشور است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش‌هایی همچون هوافضا، هسته‌ای، تولید واکسن، خدمات مهندسی و امثالهم پیشرفت‌هایی دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: در سایر بخش‌ها نیازمند استفاده و ایجاد زمینه برای ورود نخبگان و نیروهای توانمند هستیم تا بتوانیم با رقابتی کردن تولید، فرایند بهبود کیفیت و صادرات تولید به‌منظور افزایش تولید از طریق دانش‌بنیان کردن صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *