» آخرین اخبار » گیلان » امضای تفاهم‌نامه ۲۱۰ میلیاردی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف در بهزیستی گیلان

امضای تفاهم‌نامه ۲۱۰ میلیاردی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف در بهزیستی گیلان

فروردین ۲۰, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید مهدی خدمت بین دانا ظهر امروز در جلسه پیگیری وضعیت اشتغال مددجویان بهزیستی در گیلان با بیان اینکه فراهم آوردن شرایط بازتوانی افراد تحت پوشش باید موردتوجه مسؤولان قرار گیرد، اظهار کرد: همکاری بانک‌ها با مددجویان سازمان بهزیستی و تلاش در جهت تسریع روند دریافت وام کمک شایانی به حل مشکلات این افراد و استقلال سریع‌تر و در نتیجه بازتوانی آن‌ها می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به اشتغال و آموزش توسط بهزیستی برای مددجویان گفت: این مسئله موجب خروج مددجویان از چرخ حمایت توسط سازمان و ارائه خدمات به افراد در نوبت می‌شود و در این طرح مقرر می‌شود لیست کاملی از مددجویان نیازمند اشتغال و آموزش توسط بهزیستی استان احصاء و به‌منظور برنامه‌ریزی در اختیار تیم  اشتغال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان  قرار گیرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی گیلان با ابراز امیدواری از مؤثر بودن توافقنامه میان اداره کل بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان افزود: بسیار امیدوارم تا پایان اجرای این توافقنامه بتوانیم  نتیجه عملکرد خوبی در بهره‌مندی از منابع تبصره ۱۸ برای اشتغال‌زایی جامعه بهزیستی گیلان استفاده نماییم.

خدمت بین دانا با اذعان به اینکه بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰، منابعی برای سرمایه‌گذاری و تولید و اشتغال برای بهزیستی استان گیلان  در نظر گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم  نتیجه‌ی تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت، وزارت اقتصاد امور دارایی و صندوق کارآفرینی امید امضاشده است، تا سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۱ این اعتبار برای پروژه‌های عملیاتی هزینه شود تا شاهد تحول در بخش توانمندی جامعه بهزیستی استان گیلان باشیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری چهار جانبه بنیادبرکت با وزارت امور اقتصادی و دارایی، و صندوق کارآفرینی امید و سازمان بهزیستی گفت: سهم گیلان از این اعتبارات ۲۱ میلیارد تومان است که با هدف اشتغالزایی و توانمند سازی بهزیستی گیلان پرداخت خواهد شد.

امضای تفاهم‌نامه میان بهزیستی گیلان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

 مجری اشتغال اجتماع‌محور استان گیلان نیز در این جلسه  اظهار کرد:طرح حمایت و توانمندسازی توان‌خواهان ظرفیتی است که دربند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای رونق اشتغال در حوزه‌های مختلف وجود دارد.که بر اساس آن ؛دستگاه مربوطه جامعه هدف خود را با توجه به آیین‌نامه بنیاد برکت به تیم اجرایی بنیاد برکت در شهرستان‌های هدف اعلام می‌کند.

یاسر رمضان نژاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در شروع سال جدید مبنی بر توجه به دانش‌بنیان” و “اشتغال‌زایی” در کشور تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از پول پاشی بی‌هدف و بی‌ملاحظه اقدام کردن است که در این راستا نیروی انسانی تحصیل‌کرده و ماهر توانمند را با ظرفیت تسهیلگری بنیاد برکت پایش و بررسی نموده و بعد واجد شرایط بودن برای تسهیلات حمایتی به صندوق کارآفرین امید معرفی خواهند شد.

 مجری اشتغال اجتماع‌محور استان گیلان با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ این‌طور گفت: مجموعه تسهیلگری، شبکه بانکی و صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان عامل برنامه‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *