» آخرین اخبار » گیلان » فروش ۱۱۰ میلیاردی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی گیلان

فروش ۱۱۰ میلیاردی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی گیلان

فروردین ۱۸, ۱۴۰۱ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از استقبال گسترده گردشگران از غرفه‌های صنایع دستی نوروزی در استان گیلان خبر داد و گفت: میزان فروش این غرفه‌ها بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال است.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران،  از فروش خوب نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: براساس‌ برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور آماده‌سازی غرفه‌های نوروزی صنایع دستی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی گیلان در مناطق گردشگرپذیر استان در دستور کار ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان گیلان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اضافه کرد: به صورت کلی شاهد برپایی ۵۵۰ غرفه عرضه محصولات صنایع دستی در ۳۸ نمایشگاه سطح شهرستان‌های استان گیلان طی ایام نوروزی بودیم که این نمایشگاه‌ها با استقبال گسترده گردشگران و مسافران نوروزی همراه شد.

وی با اشاره به ظرفیت گسترده استان گیلان در حوزه صنایع دستی با وجود هفت شهر و روستای ملی و جهانی صنایع دستی گفت: در این ۵۵۰ غرفه که در ۳۸ نقطه از سطح استان گیلان برپا شد، هنرمندان به عرضه محصولات بومی و محلی در حوزه صنایع دستی پرداختند که براساس آمار قریب به ۵۲۷ هزار نفر  در محل این نمایشگاه‌ها حضور داشتند.

جهانی خاطرنشان کرد: همچنین براساس برآوردهای انجام‌ شده میزان فروش این غرفه‌ها از بازه‌ زمانی برپایی این نمایشگاه‌ها در ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ لغایت ۱۵ فروردین سال جاری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×