» آخرین اخبار » گیلان » واکسیناسیون ۹۶ درصدی معلمان در گیلان/مدارس مکلف به اجرای حضوری بودن کلاس‌ها هستند

واکسیناسیون ۹۶ درصدی معلمان در گیلان/مدارس مکلف به اجرای حضوری بودن کلاس‌ها هستند

فروردین ۱۰, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد فائزی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان گیلان یکی از استان‌های پیشتاز در طرح واکسیناسیون است، اظهار کرد: روند واکسیناسیون در گیلان به ویژه در بین دانش‌آموزان با شدت و جدیت در حال انجام است. 

وی با اشاره به الزامی بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس از ۱۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ گفت: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش، تمامی مدارسی که تحت پوشش آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند ملزم به اجرای طرح حضوری شدن هستند و این طرح برای تمام مقاطع تحصیلی اجرا می‌شود. 

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان با تاکید بر لزوم تشویق واکسیناسیون دانش آموزان در این استان افزود: درصد بالای دانش‌آموزان و معلمان گیلانی واکسن کرونا را دریافت کرده و مشکلی در این خصوص وجود دارد ولی معلمان تزریق واکسن را به مابقی دانش آموزان که نزده‌اند توصیه کنند زیرا تاثیر بسیار زیادی بر روی آنان خواهد داشت. 

فائزی از واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی دانش آموزان مقطع یکی ۹ تا ۱۸ سال در گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمارهای موجود ۱۰۶ درصد دانش آموزان دوز اول و ۹۳ درصد آن‌ها نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند. 

وی یکی از الزامات حضوری بودن کلاس‌ها را تزریق واکسن کرونا دانست و بیان کرد: ۹۶ درصد همکاران آموزش و پرورشی دوز اول و ۸۵ درصد آن‌ها دوز دوم را دریافت کرده و مابقی هم باید دریافت کنند زیرا هیچ چیزی وجه المصالحه حساسیت نسبت به واکسیناسیون کرونا نمی‌شود. 

به گفته سرپرست اداره کل آموزش و پرورش گیلان، مدیران باید از نهایت فضای فیزیکی مدارس برای برگزاری کلاس‌ها استفاده می‌کنند و تهویه مناسب در کلاس‌ها وجود دارد و حضور صد درصدی دانش آموزان را در کلاس‌ها خواهیم داشت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *