» دسته‌بندی نشده » دیدارهای امیر قطر با نخست وزیر لبنان، جان کری و جوزپ بورل

دیدارهای امیر قطر با نخست وزیر لبنان، جان کری و جوزپ بورل

فروردین ۷, ۱۴۰۱ 1۰



امیر قطر و نخست وزیر لبنان در جریان دیدار با یکدیگر در خصوص تحولات لبنان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دیوان پادشاهی قطر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور در حاشیه همایش دوحه با نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان دیدار کرد و دو طرف در جریان این دیدار در خصوص روابط دوجانبه بین دو کشور دوست و راه‌های حمایت و تقویت آن و همچنین بارزترین تحولات لبنان گفت‌وگو کردند.
امیر قطر و نخست وزیر لبنان همچنین شماری از موضوعات مطرح شده در جدول کار این همایش را مورد بررسی قرار دادند.
در همین راستا، دیوان پادشاهی قطر همچنین اعلام کرد، امیر قطر به صورت جداگانه‌ با جان کری، نماینده ویژه ریاست جمهوری آمریکا در زمینه آب و هوا، جوزپ بورل، مسئول ارشد روابط خارجی و امنیت اتحادیه اروپا و لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز دیدار کرد.
امیر قطر روز شنبه بیستمین همایش دوحه با عنوان “حرکت به سوی یک عصر جدید” را افتتاح کرد و گفت: عصر جدیدی که همه ما رویای آن را داریم و من شخصا برای آن تلاش می‌کنم، عصر صلح و امنیت است.
آل ثانی در افتتاحیه این همایش همچنین اظهار کرد: هدف از این همایش آغاز گفت‌وگوها درباره چالش‌های بزرگ موجود در جهان، تقویت تبادل افکار، سیاست‌گذاری‌ها و ارائه پیشنهادهایی قابل اجرا است.
به گفته امیر قطر در این دوره از همایش دوحه قرار است گفت‌وگوها بر موضوعات اصلی چون ائتلاف‌های ژئوپلتیک، روابط بین‌الملل، سیستم پولی، توسعه اقتصادی، مسائل دفاعی، امنیت سایبری، امنیت غذایی و نیز تغییرات آب و هوایی متمرکز باشند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×