» آخرین اخبار » گیلان » آمار نگران‌کننده پلیس راه از تصادفات نوروزی/۲۹ مجروح روزانه تصادفی

آمار نگران‌کننده پلیس راه از تصادفات نوروزی/۲۹ مجروح روزانه تصادفی

فروردین ۴, ۱۴۰۱ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید کمال هادیان‌فر امروز در حاشیه بازدید از محور آزادراه قزوین ـ رشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان‌های گیلان و مازندران مقصد اصلی مسافران در ایام نوروز بوده‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمار مقصد ۸۰ درصد مسافران نوروزی استان‌های گیلان و مازندران بوده است.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۳۰ درصدی سفر در ایام نوروز سال ۱۴۰۱ افزود: به دلیل فروکش کردن نسبی ویروس کرونا و تعطیلی چند روزه، مردم فرصت را غنیمت شمرده و در ایام نوروز با سفرهای خود منجر به افزایش ۳۸ درصدی سفرها در ایام نوروز شدند ولی به دلیل کاهش شدید دما برخی از مسافران سفر خود به استان‌های شمالی را لغو کردند.

رئیس راهور ناجا با ابراز نگرانی از افزایش جانباختگان سانحه رانندگی در جاده‌های کشور گفت: از ۲۸ اسفند سال گذشته تاکنون ۲۸۸ نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که جای بسیار نگرانی دارد.

به گفته هادیان‌فر در طول این مدت و در طرح نوروزی  بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر در تصادفات جاده‌ای یعنی هر یک ساعت دو نفر و روزانه ۲۹ نفر به علت سانحه رانندگی مجروح شدند.

وی با تاکید بر آمادگی کامل پلیس راهور در ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی بیان کرد: بر اساس آمار ۷۶ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌های کشور به مردم خدمات ارائه می‌کنند که از این تعداد بیش از ۱۹ هزار نفر از این افراد مربوط به پلیس راهور ناجا است.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *