» دسته‌بندی نشده » تمبر و گل نرگس‌ نماد نوروز ۱۴۰۱ تهران/ چرا فضای پایتخت دیر نوروزی شد؟
تمبر و گل نرگس‌ نماد نوروز ۱۴۰۱ تهران/ چرا فضای پایتخت دیر نوروزی شد؟

تمبر و گل نرگس‌ نماد نوروز ۱۴۰۱ تهران/ چرا فضای پایتخت دیر نوروزی شد؟

اسفند ۲۷, ۱۴۰۰ 0۰


رضا صیادی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به همزمانی سه مناسبت جشن نوروز، نیمه شعبان و پایان قرن در روزهای پیش رو، گفت: برای انتقال فضای این اتفاق بزرگ در تهران سعی کرده‌ایم برنامه‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در ادامه توضیح داد: سازمان زیباسازی با طراحی تمبرهایی دکوراتیو، راجع به اتفاقات مهم تهران از قرن اخیر سعی کرده است فضای شهر را متناسب با فضای تغییر قرن، هماهنگ کند؛ این تمبرها بر مبنای موضوعاتی هویتی از تهران در قرن گذشته ساخته شده‌اند و بیانگر ساخت بناهای تاریخی در این قرن و معرفی  چهره های شاخصی است که در تاریخ تهران موثر بوده اند.

صیادی از اجرای یک برنامه تلویزونی به نام به “به عشق مهدی”  که در حال حاضر در حال پخش از سیماست و همچنین نمایش فضاسازی‌های نوروزی تهران در برنامه “فرمول یک” با اجرای علی ضیا خبر داد و گفت: فرشی با شن رنگی با هنرمندی فاطمه عبادی در میدان هفت تیر اجرا خواهد شد از دیگر برنامه‌های شاخص این روزهای سازمان زیباسازی است.

رئیس سازمان زیباسازی از فضاسازی برای ورودی های تهران نیز خبر داد و توضیح داد: سعی شده تمام دروازه‌های ورودی پایتخت به استقال از بهار و تغییر قرن تغییراتی داشته باشند و یک تلوزیون نوستالژیک قدیمی نیز از سمت فرودگاه امام خمینی نصب خواهد شد که با به تصویر کشیدن اتفاقات و فیلم‌های نوستالژیک، فضای جذابی را برای مسافران نوروزی تهران ایجاد کند.

وی درباره انتقاد اعضای شورای شهر نسبت به دیر شروع شدن پروژه استقبال از بهار در تهران اظهار داشت: تقریبا ۴۵ روز پیش ستاد استقبال از بهار تشکیل شده است، ولی برای اجرای کارهای حجمی در سطح شهر  ناچار بودیم تا پایان شب چهارشنبه سوری صبر کنیم تا به این احجام آسیبی وارد نشود.

صیادی تأکید کرد: در روزهای باقیمانده کارهای حجمی از جمله گل نرگس، در کنار تخم مرغ های رنگی که سال‌هاست، نشانه نوروزی تهران هستند در سطح شهر قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *