» دسته‌بندی نشده » یمن از هر گفتگویی با اعضای ائتلاف در هر کشور بی‌طرفی استقبال می‌کند
یمن از هر گفتگویی با اعضای ائتلاف در هر کشور بی‌طرفی استقبال می‌کند

یمن از هر گفتگویی با اعضای ائتلاف در هر کشور بی‌طرفی استقبال می‌کند

اسفند ۲۶, ۱۴۰۰ 1۰


یک منبع مسؤول در یمن تاکید کرد که کشورش از هر گفتگویی با کشورهای عضو ائتلاف در کشوری بی‌طرفی استقبال می‌کند. دبیرکل سازمان ملل نیز هشدار داد، طی هفته‌های آتی احتمالا حدود چهار میلیون تن در شهرهای بزرگ این کشور امکان دسترسی به آب آشامیدنی را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، یک منبع مسؤول در یمن  به خبرگزاری سبأ این کشور گفت: یمن از هر گفتگویی با کشورهای عضو ائتلاف در هر کشور بی‌طرفی که در جنگ علیه یمن شرکت نداشته چه از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس چه غیر از آن استقبال می‌کند.

این منبع اظهار کرد: اولویت در این گفتگو مسایل انسانی و لغو محدودیت‌های ظالمانه علیه بندر حدیده و فرودگاه بین‌المللی صنعا است.

منبع یاد شده در ادامه گفت: منطقی، عادلانه و جایز نیست که دعوت کننده و میزبان این گفتگو، کشوری حامی جنگ و محاصره ظالمانه علیه مردم یمن باشد و درست نیست که از یک طرف به گفتگو دعوت کند و از طرف دیگر تروریست‌ها و مواد منفجره را برای کشتن مردم در بازارها و شهرها بفرستد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز اظهار کرد: مردم یمن از هفت سال قبل تا امروز با مرگ و کشتار گسترده مواجه هستند، ده‌ها هزار غیرنظامی از جمله حدودا ۱۰ هزار کودک در این جنگ جان خود را از دست دادند و زندگی برای میلیون‌ها آواره در یمن به یک جنگ روزانه برای بقا تبدیل شده است.

گوترش در ادامه گفت: در هفته‌های آتی احتمالا حدود چهار میلیون تن در شهرهای بزرگ این کشور امکان دسترسی به آب آشامیدنی را از دست می‌دهند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: ما در ماه‌های اخیر مجبور شدیم حدود دو سوم برنامه‌های نجات‌دهنده در یمن را کاهش داده و یا آنها را لغو کنیم.

او ادامه داد: سهمیه‌های غذایی برای هشت میلیون نفر حذف شده و این مساله عواقب بدی خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×