» دسته‌بندی نشده » شناسنامه‌ای جامع از خیریه‌های کشور نداریم

شناسنامه‌ای جامع از خیریه‌های کشور نداریم

اسفند ۲۶, ۱۴۰۰ 0۰


اسکندری‌نژاد، مسئول اطلس خیر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه رفاهی و‌آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: اطلس خیریه ایران بر جمع آوری، تجمیع، تحلیل و انتشار داده‌های حوزه نیکوکاری در ایران تمرکز دارد.

وی افزود: ما در حوزه نیکوکاری با فقر داده‌های اطلاعاتی روبرو هستیم، آن چیزی که از نیکوکاری در ایران می‌بینیم دانش ما مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات نیست، آن جایی که اطلاعاتی هم داریم بسیار پراکنده و ناقص است.

مسئول اطلس خیر ایران ادامه داد: جایی که اطلاعات در حوزه نیکوکاری، کامل و جامع است و می توان به آن استناد کرد، اطلاعات مرتبط به سازمان‌های خارجی درباره ایران است و متاسفانه در ایران هیچ سازمان و نهادی نداشته ایم که بر روی خیریه ها تمرکز کند، از این رو اطلس ایران بر همین مبنا شکل گرفته است.

وی تأکید کرد: این اطلس می‌خواهد این‌ها را تا حد توان رفع کند، وب سایتی است که داده‌ها و بانک اطلاعاتی خیریه‌ها را داراست. حدود ۹ هزار اطلاعات خیریه ها، ثبت شده است که نوع کمک، سطح فعالیت و …. را می‌توان در این سایت ثبت کنند.

اسکندری‌نژاد خاطرنشان کرد: ما در حوزه پژوهش و تحقیقات تلاش‌هایی داشته ایم چرا که شاهد فقر داده‌ها و اطلاعات بوده‌ایم و بر همین اساس با همکاری نهادهای دیگر، پروژه ای به نام سیمای نیکوکاری ایران را آماده کرده ایم، این پروژه گزارشی از یافته های توصیفی ما شامل پرسش درباره رفتارها و کنش‌های خیرخواهانه مردم است که به صورت اینترنتی مورد پایش قرار گرفته است. این می‌تواند به بهتر فعالیت کردن خیریه‌ها در کشور منجر شود.

وی ادامه داد: پژوهش دیگری وجود دارد، که محیط خیرخواهی ایران نام دارد، این پروژه نیز مجموعه گفت‌وگوهای ما با افراد متخصص خیریه‌ها است و  قرار است سال آینده در قالب کتاب منتشر شود. این پژوهش نیز موانع پیش روی خیریه‌ها را به تصویر خواهد کشید.

 مسئول اطلس خیر ایران خاطرنشان کرد: مجموعه این پژوهش‌ها کمک می‌کند تا خیریه‌ها را بیشتر بشناسیم و این شناخت بیشتر می‌تواند بخش داوطلبانه و نیکوکاری را افزایش دهد و مانع هر گونه فعالیت تکراری گروه‌های خیریه شود.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *