» دسته‌بندی نشده » برگزاری رزمایش با گلوله‌های جنگی از سوی تایوان در یک جزیره استراتژیک نزدیک به چین

برگزاری رزمایش با گلوله‌های جنگی از سوی تایوان در یک جزیره استراتژیک نزدیک به چین

اسفند ۲۵, ۱۴۰۰ 0۰


تایوان امروز چهارشنبه مانورهایی همراه با آتش جنگی را در شمالی‌ترین منطقه خود برگزار کرده است؛ مانورهایی که یکی از جزایر دور افتاده واقع در موقعیتی استراتژیک در نزدیکی چین را که به شکلی بالقوه در برابر حملات آسیب پذیر است، مورد توجه قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان می‌گوید این رزمایشهای برگزار شده در حوزه دونگین، بخشی از مجمع‌الجزایر ماتسو در نزدیکی سواحل منطقه فوژوی چین، که تحت کنترل تایوان قرار دارد، مانورهای روتین هستند. با این حال این رزمایشها در حالی انجام می‌شوند که تایپه پس از حمله روسیه به اوکراین سطح آماده‌باش خود را افزایش داده و نگران دست زدن پکن به انجام اقدامی مشابه است.

به گزارش رویترز، در رزمایش مذکور، سربازان گلوله‌هایی را به سمت یک نشان قرمز شناور در آب به نشانه نیروهای در حال پیشروی دشمن شلیک کردند. این گلوله‌ها با شکاف دادن سطح آبی دریای آرام، جریانی از آب را به بالا فرستادند.

پژواک مسلسل‌ها که در میان آن گلوله‌های توپ شلیک می‌شد، در طول خط ساحلی ناهموار طنین انداز می‌شد.

اگرچه تایوان از زمان آغاز جنگ اوکراین هیچ گونه فعالیت غیرعادی از سوی پکن گزارش نکرده است، اما در پنجم فوریه یک هواپیمای چینی کوچک و ملخدار در فاصله بسیار نزدیک به دونگین پرواز کرد. این رویداد بسیار غیرمعمول جزیره‌ای که معمولاً چندان مورد توجه قرار نمیگیرد را در تیتر اخبار قرار داد.

تایوان اعلام کرد به این مشکوک است که چین با هدف سنجیدن پاسخ دهی ارتشش اقدام به استقرار این هواپیمای غیرنظامی کرده است.

تایوان جزئیات حضور عوامل نظامی خود را در آنجا منتشر نمی‌کند، اما فرماندهی منطقه دونگین از زمان دهه ۱۹۵۰ در خط مقدم مواضع دفاعی تایوان قرار داشته است.

چیه چانگ، محقق بنیاد سیاست ملی، یک اندیشکده مستقر در تایپه، گفت که نیروهای مستقر در دونگین به موشک ضد کشتی مدل  Hsiung Feng II از موشکهای ساخت تایوان و همچنین موشک‌های زمین به هوا Sky Bow II مجهز شده‌اند و به این ترتیب دونگین تبدیل به مهم‌ترین جزیره دور افتاده از نظر استراتژیک می‌شود.

چیه ادامه داد: “به همین دلیل است که نیروهای واقع در جزیره دونگین به موشکهای Hsiung Feng و Sky Bow مجهز شده‌اند. این جزیره یک تهدید بسیار مستقیم برای تحرکات نیروی هوایی و دریایی ارتش کمونیست چین است.”

تان چیه لونگ، دریاسالار بازنشسته نیروی دریایی، در سمیناری در ماه فوریه در تایپه که حمله چین به تایوان را شبیه‌سازی می‌کرد، گفت که سایت‌های موشکی واقع در دونگین جزو اولین اهداف حمله‌ای از جانب چین خواهند بود.

او بیان کرد: “ارتش آزادیبخش خلق چین مطمئناً پایگاه موشکی هسیونگ فنگ در دونگین را نابود خواهد کرد. این یک حمله ضروری است.”

یک مقام امنیتی آشنا با استقرار نیروها در دونگین تعداد سربازان حاضر در آنجا را حدود ۱۱۰۰ نفر اعلام کرد.

یک منبع امنیتی دوم هم اذعان کرد که هواپیمای چینی که به دونگین نزدیک شد آسیب پذیری آن را برجسته و ثابت کرد که آنجا بسیار مورد توجه چین است.

این منبع افزود: آنجا کلید کنترل بخش شمالی تنگه تایوان است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×