» دسته‌بندی نشده » میقاتی: در انتخابات لبنان شرکت نمی‌کنم/بری: انتخابات در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

میقاتی: در انتخابات لبنان شرکت نمی‌کنم/بری: انتخابات در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

اسفند ۲۴, ۱۴۰۰ 1۰


چند ساعت مانده به اتمام مهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات پارلمانی لبنان، نخست وزیر این کشور اعلام کرد در انتخابات شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از  سایت العربی الجدید، با نزدیک شدن به اتمام مهلت ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات پارلمانی لبنان طی امروز سه شنبه، احزاب و گروه‌های سیاسی تحرکات خود را با اعلام اسامی کاندیداها و برنامه‌های انتخاباتی افزایش دادند.

در این میان نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اعلام کرد که تصمیم ندارد در این انتخابات شرکت کند.

میقاتی روز دوشنبه از دفتر خود در  طرابلس خطاب به لبنانی‌ها پیام داد و به دلایلی از جمله اطمینانش درباره لزوم تغییر و ایجاد فرصتی برای نسل جدید جهت بیان نظراتشان، انصراف خود را از کاندیداتوری در انتخابات پارلمانی اعلام کرد.

نخست وزیر لبنان اظهار کرد: بر این باورم که فرد مسؤول باید عاری از هرگونه منفعت طلبی باشد به ویژه در این انتخابات دموکراتیک که در آستانه آن هستیم.

او گفت: من چند ساعت مانده به پایان مهلت ثبت نام کاندیداها، بار دیگر از همه کسانی که تمایل دارند در این انتخابات شرکت کنند، دعوت می‌کنم نام خود را در لیست کاندیداها ثبت کنند، اجازه دهید رقابت واقعی در این چارچوب بر سر تحقق خواسته‌های مردم لبنان در ایجاد تغییر واقعی و برنامه‌های نجات باشد نه کینه‌توزی، دامن زدن به اختلافات و بازگشت به صف‌بندی‌های سیاسی بی‌فایده.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در کنفرانس مطبوعاتی در عین التینه در بیروت تاکید کرد: انتخابات در تاریخ مقرر خود یعنی ۱۵ مه آتی پس از بسته شدن تمامی درب‌های اصلاح، تعویق و تعلیق برگزار خواهد شد.

بری با اشاره به حمایت مالی خارجی و تلاش‌ها برای تغییر چهره و هویت لبنان و توطئه‌های مذهبی و طایفه‌ای و طرح‌های بدنام‌سازی و اتهام‌زنی‌ها تاکید کرد: این انتخابات اولین موردی است که در آن این حجم زیاد از توجه‌های بی‌سابقه بین‌المللی و منطقه‌ای دیده می‌شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×