» دسته‌بندی نشده » در انتظار خروج ژیمناستیک از بحران/فرزند ناتنی وزارت به آغوش خانواده برمی‌گردد؟

در انتظار خروج ژیمناستیک از بحران/فرزند ناتنی وزارت به آغوش خانواده برمی‌گردد؟

اسفند ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دوره چهار ساله زهرا اینچه‌درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک تیرماه امسال به پایان رسید اما پیش از آن وزارت ورزش و جوانان اقدام به ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون کرد. با اعلام اسامی نامزدها اعلام شد رئیس وقت صلاحیت لازم را از کمیسیون تطبیق وزارت ورزش نگرفته و نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند. همین اتفاق آغاز چالش‌های ژیمناستیک بود.

با تغییر اساسنامه‌ها و ابلاغ آن به فدراسیون‌های ورزشی قرار شد ثبت‌نام مجدد از نامزدها صورت بگیرد و تا آن موقع سرپرست امور را اداره کند اما با توجه به اینکه اینچه‌درگاهی حاضر به کناره گیری نبود و از طرفی برخی از اعضای مجمع با ارسال نامه ای به وزارت ورزش خواستار برگزاری مجمع بودند، این فدراسیون بلاتکلیف بود تا اینکه بالاخره با گذشت چند ماه و همین طور تغییرات در وزارت ورزش، حمید احمدی به عنوان سرپرست معرفی شد. 

* اختلافی که دود آن به چشم ژیمناست‌ها رفت

فدراسیون ژیمناستیک با پایان دوره اینچه درگاهی درگیر حواشی زیادی شد که بیشترین ضربه را به ملی پوشان این رشته وارد کرد. عدم اعزام به مسابقات بین المللی، تعطیلی اردوها، تعطیلی فدراسیون به خاطر چالش با شرکت توسعه، عدم واریز بودجه و … همه از مشکلات این فدراسیون بود که در این بین نه مسئولان وقت وزارت ورزش حاضر به کوتاه آمدن بودند و نه رئیس وقت. به نظر می رسید فدراسیون ژیمناستیک در دوره قبلی وزارت ورزش مانند فرزند ناتنی بود که هیچ کدام از مسئولان رغبتی به رسیدگی به آن را نداشتند. با این همه اختلافاتی که وجود داشت دود آن فقط به چشم ورزشکاران رفت و آنها بودند که فرصت تجربه و حضور در مسابقات را از دست دادند. اگر چه با انتخاب سرپرست یک اعزام در رشته ترامپولین انجام شد.

با وجود اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک در پیش بود و وزارت ورزش تلاش می کرد تا بتواند انتخابات فدراسیون ها را برای مجمع بزرگ کمیته برگزار کند اما در این بین هیچ خبری از ثبت نام از نامزدهای ژیمناستیک نبود. هر چند انتخابات کمیته به تعویق افتاد و تا بهار سال آینده احتمالا برگزار هم نمی شود اما با این وجود از تیرماه تاکنون تکلیف فدراسیون ژیمناستیک مشخص نشده است. با توجه به اینکه حدود ۲ ماهی است که برای این فدراسیون سرپرست معرفی شده باز هم وزارت ورزش برنامه خود را برای آن اعلام نکرده است.

* وزارت سال آینده چه برنامه‌ای برای ژیمناستیک دارد؟

کمتر از ۲ هفته دیگر به پایان سال ۱۴۰۰ باقی مانده و با این شرایط به نظر می رسد برنامه وزارت ورزش این است که انتخابات را سال آینده برگزار کند اما با توجه به اینکه بازیهای آسیایی مهمترین رویداد ورزش کشور در سال آینده خواهد بود به نظر می رسد ادامه بلاتکلیفی بیشتر ژیمناستیک را به مرز نابودی می کشاند. این رشته که در فاصله بسیار نزدیکی با المپیکی شدن قرار داشت حالا در شرایطی قرار گرفته که نه تکلیف ریاست آن مشخص است نه وضعیت ورزشکارانش. 

حالا که وزارت ورزش برای فدراسیون سرپرست معرفی کرده کمی کارها روی روال افتاده است؛ اردوها آغاز شده و بخشی از بودجه واریز شده تا مبلغی از بدهی های فدراسیون پرداخت شود. سرپرست فدراسیون هم برای حضور ژیمناست ها در بازی های آسیایی جلسه ای را با مسئولان کمیته ملی المپیک داشته است.

* احمدی: کمبودها در ژیمناستیک زیاد است

حمید احمدی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره اتفاقات مثبتی که رخ داده، اظهارداشت: ما ۲۳ اسفندماه مجمع فوق العاده خواهیم داشت تا توسط اعضای مجمع آیین نامه انتخابات کمیسیون ها به تصویب برسد. بعد از ان جلسه ای خواهیم داشت تا اعضای مجمع نمایندگان خود را معرفی کنند. فکر می کنم با این تفاسیر انتخابات کمیسیون ها بعد از عید برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش بخشی از بودجه فدراسیون را پرداخت کرده، گفت: با بودجه ای که وزارت داد بخش اعظمی از بدهی ها را پرداخت کردیم، البته کمبودها زیاد است و امیدواریم که اعتباراتی به ما برسد چون یکسری از وسایل نیاز به بازسازی دارند و وضعیت سالن ما خوب نیست. ما اردوها را شروع کرده ایم و یک جلسه ای هم با کمیته ملی المپیک داشتیم که از ورزشکاران مان برای حضور در بازیهای آسیایی دفاع کردیم.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *