» آخرین اخبار » گیلان » کانون پرورش فکری را همراه نظام آموزشی کشور می‌دانیم
کانون پرورش فکری را همراه نظام آموزشی کشور می‌دانیم

کانون پرورش فکری را همراه نظام آموزشی کشور می‌دانیم

اسفند ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، مقوله فرهنگ را پیچیده و دارای ظرافت دانست و نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در مسیر نیل به اهداف نظام آموزشی کشور مهم و اثرگذار قلمداد ‌کرد.

محمد فائزی در دیدار با سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر کانون زبان استان گیلان، با اشاره به ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های عرصه فرهنگ گفت: فعالیت ‌در این حوزه، نیازمند هم‌سویی و هم‌گرایی‌هاست و همراهی مجموعه‌های فرهنگی نقش‌به‌سزایی در ایجاد ارتباط سازنده و نتیجه‌بخش با مخاطب دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در همین زمینه از «تعارض آموزه‌ها» به عنوان عاملی مخرب در  دست‌یابی به اهداف فرهنگی نام‌برد و با خاطرنشان‌کردن فعالیت‌های هنرمندانه ‌و شیوه‌های آموزش غیرمستقیم مربیان کانون اظهار ‌کرد: تناسب آموزه‌های ارایه‌شده با میزان جذب‌، ریشه در اراده پذیرش مخاطب و بهره‌گیری از حس و نگاه زیباشناسانه دارد که در فعالیت‌های مربیان کانون دیده‌می‌شود.

وی آشنایی خود با فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و حضور در برنامه‌های این مجموعه را یادآورشد و افزود: آموزش و پرورش برای تحقق اهداف سند بنیادین و آماده‌سازی ظرف وجودی نسل کودک و نوجوان، نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی است و تلاش‌دارد با مهندسی مثبت واژگان و پرهیز از ارایه فعالیت‌ها در بستر جبر و اکراه، در مسیر دست‌یابی به اهداف گام‌بردارد.

فائزی هم‌چنین، به فعالیت‌های سازنده کانون زبان استان گیلان نیز اشاره و با «ابزار انتقال دانش» توصیف‌کردن زبان تصریح‌کرد: زبان آموزی و فراگیری رفتار و منش‌های اخلاقی مربیان و مدرسان کانون زبان، رهاورد این مجموعه برای زبان‌آموزان محسوب‌می‌شود.

تاکید بر ضرورت حضور در نشست‌ها و برنامه‌های کانون و دعوت از مسئولان مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان در شورای آموزش پرورش شهرستان‌ها بخش دیگری از صحبت‌های این مسئول فرهنگی بود و وی در پایان از افزایش گستره همکاری‌های مشترک در مسیر تعلیم و تربیت نسل کودک و نوجوان استقبال‌کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری استان گیلان نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش، به اهمیت تعامل و همراهی مجموعه‌های فرهنگی اشاره کرد و به تبیین اهداف و اولویت‌های این نهاد در مسیر کشف و پرورش استعداد آینده‌سازان ایران اسلامی پرداخت.

سید ‌جلیل میرعظیمی به فعالیت‌های خلاقانه مراکز فرهنگی هنری ثابت و فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای خاص)، کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی کانون اشاره کرد و ارایه برنامه‌های کتاب‌محور و مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی را از اولویت‌های این مجموعه عنوان‌کرد.

وی حرکت در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و سند بنیادین آموزش و پرورش را از دیگر اهداف کانون دانست و گفت: تربیت نسلی مومن، متخصص، متعهد و در تراز انقلاب مد نظر قرار دارد؛ همچنین بهره‌گیری از شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم، استفاده از خلاقیت‌های مربیان و تعامل با دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در عرصه فرهنگ مدنظر قرار دارد.

فرصت‌سازی کانون از تهدیدهای کرونایی و ارایه هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و بر بستر فضای مجازی، از دیگر حرکت‌های سازنده کانون بود که در صحبت‌های میرعظیمی به آن اشاره‌ شد و وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده کانون زبان استان گیلان عنوان کرد: افزایش دامنه فعالیت‌ها و زبان آموزان و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها از دستاوردهای این مجموعه محسوب‌می‌شود.

این مسئول فرهنگی با تاکید دوباره بر اهمیت و جایگاه  آموزش و پرورش از منظر کانون، از افزایش گستره همکاری‌ها در حوزه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی استقبال کرد.

سید مجید محمدنژاد، مدیرکانون زبان گیلان نیز در ادامه، به همکاری‌های کانون پرورش فکری، کانون زبان و آموزش و پرورش به عنوان مجموعه‌های هم‌خانواده و با اهداف مشترک اشاره کرد و ضمن ارزش‌مند توصیف کردن این هم‌گرایی‌ها افزود: تقویت این همکاری‌ها نقش به‌سزایی در توان‌مندسازی مخاطبان ایفامی‌کند.

وی در همین‌حال به تشریح فعالیت‌های کانون زبان استان گیلان و روند رو به رشد آن در زمینه جذب و پایدارسازی زبان‌آموزان پرداخت و اضافه کرد: این مجموعه معتبر با ۱۳۰ مدرس، ۹۰۰۰ زبان آموز در قالب ۱۷ مرکز آموزشی فعالیت‌دارد.

محمدنژاد با اشاره به اینکه چهار زبان عربی، روسی، انگلیسی و آلمانی در کانون زبان استان گیلان تدریس می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده شاهد آموزش زبان‌های چینی و فرانسه به زبان‌آموزان خواهیم‌بود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×