» دسته‌بندی نشده » رشد ۸ برابری کشت کلزا در گیلان

رشد ۸ برابری کشت کلزا در گیلان

تیر ۱, ۱۳۹۸ 1۰

مسعود الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه سطح زیر کشت کلزا در گیلان ۸ برابر افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: در سال زراعی که پشت سر گذاشتیم حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان رودبار به زیر کشت کلزا رفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان برداشت ۷۰۰ تا ۸۰۰ تن دانه روغنی کلزا را در استان مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ارزش اقتصادی محصولی که پیش‌بینی می‌شود امسال توسط کشاورزان گیلانی تولید و برداشت شود حدود ۳ میلیارد تومان است.

الماسی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیر کشت کلزا در گیلان حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ هکتار بوده است تصریح کرد: امیدواریم این محصول در سال زراعی آتی در سطح زیر کشت بیشتری تولید شود و این موضوع از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان است.

وی افزایش سطح زیر کشت کلزا در بیش از ۷ هزار هکتار را برنامه توسعه‌ای جهاد کشاورزی گیلان در سال زراعی آینده دانست و افزود: طبق این برنامه ریزی انجام شده قصد داریم کشت این محصول را علاوه بر شهرستان رودبار در ۹ شهرستان دیگر استان نیز توسعه دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان کشت کلزا در اراضی شالیکاری استان به عنوان کشت دوم را مورد اشاره قرار داد و گفت: توسعه سطح کشت این دانه روغنی استراتژیک در استان گیلان از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×