پاسخ سازمان حج و زیارت به گزارش فارس درباره آبروریزی کاروانداران عتبات
به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان حج و زیارت در خصوص انتشار گزارش بامداد امروز خبرگزاری فارس با تیتر «آبروریزی برخی کارواندارها در سفر عتبات/ زائران، اعتراضشان را به شماره ۶۴۵۱۱ اطلاع دهند» جوابیهای را به منظور شفافسازی و روشنگری افکار عمومی و در پاسخ به برخی نقاط مبهم این گزارش، منعکس کرده است.
در این گزارش با انتقاد از شیوه اجرایی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات، نارضایتی زائران، مشکلات پروازها، هتلها، چرایی واگذاری اعزامها به دفاتر زیارتی، کیفیت تغذیه و … پرداخته شده که لازم است برخی نکات مورد توجه قرار گیرد.
سازمان حج و زیارت در راستای واگذاری امور اجرایی و تصدیگری به بخش غیردولتی به جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران با توجه به نظارت کامل خود در حُسن اجرای خدمات، طرح نوین عتبات را از ۳ ماه قبل به صورت آزمایشی آغاز کرده و توانسته در این بازه زمانی بیش از ۴۰ هزار نفر را به اعتاب مقدسه عراق اعزام کند و با این رویکرد اجرایی در ایام عتبات نوروزی نیز بیش از ۱۲ هزار نفر به عتبات عالیات عراق مشرف میشوند.
در طرح نوین عتبات که بر مبنای توجه به سلایق همه زائران، کاهش هزینههای اجرایی، تنوع در بستههای زیارتی زائران و همچنین ایجاد فضای رقابت برای دفاتر زیارتی شکل گرفته است، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری عملیات ثبتنام و اعزام زائران را رصد و کنترل میکند و بر عملکرد شرکتهای مجری نظارت دارند.
بدیهی است زائران عزیز در صورت نارضایتی از خدمات ارائه شده توسط دفاتر زیارتی میتوانند مراتب شکایت و انتقاد خود را از طریق دفاتر حج و زیارت استان محل سکونت خود و یا از طریق سامانه رسیدگی به شکایات سازمان حج و زیارت، رسیدگی و پیگیری کنند.
تاکید میشود، هدف از اجرای این طرح امکان ایجاد زیارت آسان و در دسترس با بستههای متنوع و مختلف از قبیل زمانبندی و گروههای قیمتی مختلف با حفظ کرامت، عزت و سلامت زائران است.
تمامی مراحل اجرایی در راستای ورود دفاتر زیارتی نیز تحت نظارت کارشناسان سازمان حج و زیارت قرار دارد تا خللی به خدمات رسانی زائران وارد نیاید. همچنین توجه به سلامت، امنیت غذایی، کیفیت خدمات، نظارت بر هتل ها و ... نیزاز جمله اقداماتی بوده که از سوی بخش نظارتی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر طبخ و توزیع غذا در آشپزخانه های مرکزی و با فرآیند کاملا بهداشتی و مکانیزه انجام میگیرد.
در پایان سازمان حج و زیارت خود را ملزم به خدماترسانی هرچه بهتر به زائران اعتاب مقدسه و ضیوف الرحمان میداند و خواستار روشنگری و اگاهی بخشی به جامعه هدف بابت انتشار اخبار فرافکنانه و شایعات است و اعزام زائران عتبات سوریه، عمره و حج تمتع طی سالیان متمادی و به اذعان کشورهای اسلامی به عنوان الگوی اعزام زائر در سفرهای زیارتی، خود بهترین گواه این مدعا است.
انتهای پیام/
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید