» دسته‌بندی نشده » وزیر یمنی: مردم یمن از همه گزینه‌ها برای تادیب دشمنان حمایت می‌کنند

وزیر یمنی: مردم یمن از همه گزینه‌ها برای تادیب دشمنان حمایت می‌کنند

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ 1۰


به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن و وزیر اطلاع‌رسانی گفت که مردم یمن از تمامی گزینه‌های لازم برای ادب کردن دشمنانشان حمایت می‌کنند و هدف و زمان مناسب برای ضربه زدن به دشمن مردم و رهبری یمن تعیین می‌کنند.

 یک بام و دو هوای کشورهای عربی و غربی 

وزیر اطلاع‌رسانی یمن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در خصوص لغو روادید برای اوکراینی ها از سوی برخی کشورهای عربی «در راستای همدردی با آنها» و دریغ کردن این «همدردی» با مردم یمن، گفت: «لغو روادید برای اوکراینی‌ها یا دیگرانی که در شرایط جنگی زندگی می‌کنند، این یک جنبه طبیعی انسانی است، اما در این میان، سیاست یک بام و دوهوای دشمن که در لابی صهیونیستی-یهودی و دولت آمریکا مجسم است، قابل توجه و تامل است.

الشامی تصریح کرد که از آن‌جا که دادن روادید به اوکراینی‌ها در شرایط کنونی به نفع این دشمن‌است، دلیل پاسخ سریع و حتی فداکاری برخی از سران عرب برای اجرای دستورات داده شده، روشن می‌شود. من فکر می‌کنم اگر شهروندان روسیه کسانی بودند که نیاز به این همدردی داشتند، چنین اتفاقی روی نمی‌داد زیرا این موضوع باعث عصبانیت دشمن می شد.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن افزود: اما به نسبت یمنی‌ها، همه این دشمنان فعال در لابی‌ها، دولت‌ها و حکومت‌ها؛ دشمن مستقیم یمن و یمنی‌ها هستند. این دشمنان با رفتارهای خود از نظر ارزشی، اخلاقی و انسانی سقوط می‌کنند. اگرچه شهروند یمنی – به استثنای مزدوران، عوامل و خائنان – نیازی به این همدردی دشمن ندارد. با وجود تجاوز و محاصره یمن، هیچ پناهنده یمنی یا موج بین‌المللی آوارگی در یمن وجود ندارد.

حمایت همه‌جانبه مردم یمن از گزینه‌های صنعاء برای تادیب دشمنان

این مقام یمنی در خصوص تظاهرات گسترده مردمی در صنعاء و برخی شهرهای دیگر علیه محاصره و تحریم‌های سوختی گفت که این تجمعات و اعتراضات مردمی، به نوعی بیانگر همه پرسی مردمی در یمن است و مؤید آن است که این ملت بزرگ، پشت سر رهبری، ارتش، کمیته‌های مردمی، نیروهای موشکی و پهپادی خود و کلیه انتخاب‌های آن‌ها برای تادیب دشمنان و پاسخ به محاصره ناعادلانه ایستاده‌اند و تاکیدی بر این است که یمنی‌ها از گرسنگی و محاصره نمی‌میرند، می‌ایستند و با صدای واحد وارد میدان‌های نبرد می‌شوند.

وی در خصوص پیامی که این تجمعات گسترده مردم یمن دارد، تصریح کرد: این راهپیمایی‌ها همچنین نشان‌دهنده شکست تلاش‌های دشمن برای به زانو درآوردن مردم از نظر اقتصادی و شکست تحریم سوخت که برای شکستن پایداری مردم ما صورت گرفته، است. مردم ما که  اقتدار نظامی دشمنان را شکستند و پیامدهای جنگ را با صبر و استقامت تمام تحمل کردند، به یاری خداوند قادرند از عهده این نبرد اقتصادی نیز بربیایند.

وعده عملیات بزرگ انصارالله یمن علیه اهداف ائتلاف سعودی

ضیف‌الله الشامی درباره وعده جنبش انصارالله مبنی بر انجام بزرگترین عملیات در چارچوب «اعصار الیمن» علیه تاسیسات نفتی عربستان و امارات گفت: مردم اختیار این امر را به رهبری خود واگذار کردند و از نیروهای مسلح خواستند ضربه سختی به دشمن بزنند.این مردم و رهبری یمن است که هدف و زمان مناسب را تعیین می‌کند.

 «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن یکشنبه پیش با اشاره به این‌که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، به هشتمین سال خود نزدیک می‌شود، به این کشورها هشدار داد: «طوفان آتی یمن در سال هشتم جنگ، علیه کشورهایی که به ما حمله کرده‌اند، ملت ما را کشته‌اند و به شهروندان ما رحم نکرده‌اند، ویرانگر خواهد بود».

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته، عملیاتهای موفقی را تحت عنوان «اعصار الیمن ۱، ۲و ۳» (طوفان یمن ۱، ۲ .و ۳) مناطق راهبردی را در عمق عربستان سعودی و امارات هدف قرار داد و در پی آن حملات ائتلاف سعودی-اماراتی به مناطق مختلف یمن بویژه صعده و صنعاء شدت گرفته است.

گفت‌وگو از معصومه فروزان

انتهای پیام/م

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *