» دسته‌بندی نشده » امیدواریم وعده‌ها برای نیروگاه سیریک عملیاتی شود

امیدواریم وعده‌ها برای نیروگاه سیریک عملیاتی شود

اسفند ۱۸, ۱۴۰۰ 1۰


مدیرعامل شرکت تولید برق بندرعباس اظهار کرد: متولی اجرای نیروگاه سیریک شرکت برق حرارتی است و ما به عنوان همکار در این پروژه همکاری داریم. اعتبار اسنادی در حال انجام است و امیدواریم وعده‌هایی که کشور روسیه داده است با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش ایسنا، رضا مهرانی امروز در نشستی خبری با بیان این‌که ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه هرمزگان ۴۲۲۴ مگاوات ظرفیت نامی دارد اظهار کرد: بزرگترین نیروگاه استان، نیروگاه بخار بندرعباس با ظرفیت ۱۳۳۰ مگاوات است. 

وی با اشاره به چالش‌های تامین برق نیروگاه‌های هرمزگان گفت: شبکه‌های برق استان هرمزگان فرسودگی زیادی دارد اما با این حال در ۱۱ ماه گذشته ۳۰ درصد نسبت به سال قبل میزان تولید را افزایش دادیم که در این بین سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۵ درصد و سهم نیروگاه‌های خصوصی ۴۵ درصد بوده است. 

وی با اشاره به اقداماتی که برای بهینه‌سازی نیروگاه‌ها انجام شده گفت: برای این‌که بتوانیم تولید بیشتری داشته باشیم مطالعاتی را انجام داده‌ایم تا میزان تولید افزایش یابد در این بین اقدامات روزمره توسعه ساخت داخل صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: تجهیزات نیروگاه بندرعباس به صورت ۱۰۰ درصد از خارج کشور تامین می‌شد اما با اقدامات صورت گرفته اکنون شاهد خودکفایی در این بخش هستیم. 

به گفته وی استان هرمزگان رتبه شش کشوری از نظر تولید برق را دارد و در جهان نیز رتبه ایران برای تامین برق ۱۲ است. 

برنامه ریزی برای اجرای ۱۴ پروژه استراتژیک در سال ۱۴۰۱

در ادامه این برنامه فرشاد آدینه‌پور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به آلودگی فوق‌سنگین محیطی در استان هرمزگان و تاثیرات آن در طرح‌های برقی اظهار کرد: وجود این آلودگی‌ها موجب شده که طرح‌های خاصی را ایجاد کنیم تا بتوانیم مخاطرات محیطی را کاهش دهیم و این مساله چالش‌هایی را برای ما به وجود آورده است. 

وی ادامه داد: سرانه مصرف انرژی به دلیل رطوبت بالا در این استان بالا بوده و همین مساله تامین برق استان هرمزگان را با چالش‌هایی مواجه کرده است. در حال حاضر طول خطوط انتقال این استان ۶۸۴۲ کیلومتر و ظرفیت انتقال و فوق توزیع ۲۳ هزار و ۳۸۱ است. همچنین پیک بار در تابستان ۳۲۲۸ مگاوات بود که حدود ۹۹۶ مگاوات را صنایع به خود اختصاص داده بودند. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به تامین برق در تابستان ۱۴۰۰ اظهار کرد: علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود داشت توانستیم تابستان را با کمترین چالش پشت سر بگذاریم اما باید در نظر گرفت که برق برای این استان بسیار حیاتی است چرا که به دلیل رطوبت بالا مجبور به استفاده از وسائل سرمایشی هستیم. 

آدینه‌پور با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در این استان گفت: ۹ پروژه با اعتبار ۳۱۲ میلیون تومان افتتاح شد و برای سال ۱۴۰۱ نیز ۱۴ پروژه را در دستور کار داریم که بتوانیم آنها را نیز اجرا کنیم که این پروژه‌ها جزو استراتژیک کشور نیز محسوب می‌شود. 

به گفته وی پیش‌بینی شده که در سال ۱۴۰۳ نیز پروژه‌های مهمی وارد مدار شوند. 

معافیت مشترکان پرمصرف از افزایش تعرفه

همچنین هاجر عبدی -مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان نیز در این نشست خبری با تاکید بر این که عمر تجهیزات در استان هرمزگان یک سوم کمتر از سایر استان‌هایی است که آب و هوای بهتری دارند تصریح کرد: میزان فرسودگی تجهیزات در این استان به مراتب بالاتر از سایر استان‌ها است. 

وی با بیان این‌که این استان ۷۳۸۸ مشترک دارد که از نظر تعداد نیز بیست‌ویکمین شرکت توزیع در سطح کشور هستیم، گفت: از نظر میزان مصرف به دلیل شرایط آب و هوایی پنجمین استان در کشور محسوب می‌شویم به طوری که سرانه مصرف نزدیک به سه برابر استان‌های خوش آب و هوای کشور است. 

به گفته وی در سال‌های گذشته به صورت نرمال ۴ تا ۵ درصد رشد مصرف پیک را شاهد بودیم که در این بین ۸ الی ۹ درصد میزان مصرف انرژی نیز افزایش می‌یافت با این حال در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم با سرمایه گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریال در زیرساخت‌ها تابستان را پشت سر بگذاریم. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با بیان این‌که رفع فرسودگی شبکه جزو برنامه‌های ما است، اظهار کرد: ۴۰ میلیارد تومان امسال در این بخش هزینه کردیم و برای توسعه روستایی نیز ۲۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش انرژی‌های پاک نیز ۲۸۷ پنل خورشیدی به ظرفیت ۲۷۶۹ مگاوات نصب شده است. 

به گفته عبدی در حال نصب ۲۰۰ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان هستیم و برای این مساله نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم میزان مصرف را کنترل کنیم. 

وی در خصوص افزایش قبوض برق مشترکان پرمصرف اظهار کرد: از اول بهمن‌ماه این طرح در کل کشور اجرایی شده اما در چهار و پنج استان به خاطر شرایط ویژه‌ای که در آنها وجود داشت فرصت دو ماهه داده شده تا مشترکان مصرف خود را اصلاح کنند. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان هرمزگان با بیان این‌که به دلیل سقف پایین برای مصرف مشترکان در استان هرمزگان ۶۰ درصد مشترکان جزو مشترکان پرمصرف به حساب می‌آیند ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در استان هرمزگان قبوض برق افزایش پیدا نکند و تا سال آینده یا میزان سقف تغییر یابد و یا لوله‌کشی گاز در این استان برقرار شود. 
انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×